Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

macbook pro unibody bootcamp + xp/vista = kärlek?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-01-06 22:01

funderar lite på en unibody-mbp. jag kör windows xp el vista (32 bit) för musikproduktion, men tänkte använda osx till mina livegigs och till vardags..

bootcamp endast, virtuellt är ej ett alternativ

har läst om problem med styrplatta, fläktar, extern skärm, osv i windows ... hur mycket av det, om nåt, är löst nu?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-01-09 21:59

bumpar, nån borde ju ha lite erfarenhet vad gäller detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-09 23:33

Detta var endast ett problem precis i början då bootcamp var en beta. Nu fungerar det lysande! Men jag skulle nog om jag var du välja ett 64-bit version av windows. Nu vet jag inte vad du exakt ska använda för musikprogram. Men varför låter du inte os x köra hela din musikproduktion och livegigs + vardagsarbetet?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-01-10 00:39

ok, för vad gäller fläktproblemen så har jag uppfattat det som att det är unibody som det strulat med mest. fläktarna styrs helt enkelt inte bra med bootcamp-drivrutinerna (har jag läst iaf) ...

jag skulle gärna vilja höra från någon som använder unibody med windows under bootcamp, vad har ni för idle/load temperaturer, hur funkar dubbla/externa skärmar, osv på MPB

kan inte köra osx för att några av mina viktigaste pluggar endast finns som windows DLL-s ..
och ableton live stödjer för närvarande inte 64bitars win ..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-10 01:12
Ursprungligen av Nihad:

ok, för vad gäller fläktproblemen så har jag uppfattat det som att det är unibody som det strulat med mest. fläktarna styrs helt enkelt inte bra med bootcamp-drivrutinerna (har jag läst iaf) ...

jag skulle gärna vilja höra från någon som använder unibody med windows under bootcamp, vad har ni för idle/load temperaturer, hur funkar dubbla/externa skärmar, osv på MPB

kan inte köra osx för att några av mina viktigaste pluggar endast finns som windows DLL-s ..
och ableton live stödjer för närvarande inte 64bitars win ..

Aah I see. Har ingen unibody här själv utan sista rev av macbook pro 17" innan unibodyn kom.

  • Medlem
  • 2009-01-10 01:16

Min broders MacBook Pro 15" (ej unibody) lever vilt med värme också, och vad jag har förstått så är det så med de flesta Proarna, men jag har inte så mycket mer belägg än hörsägen.

1
Bevaka tråden