Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När börjar andra operatörer sälja iPhone med kontantkort?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zappee:

Touchwiz prestigenalle? Ursäkta?

Du såg inte att jag skrev s.k.?

Det är som theplague skriver: ingen vet...

Sedan så talade du förmodligen med någon i en Teliabutik, de vet inte så mycket mer än oss andra. När de får veta någonting så lär det komma ut på nätet i ett blink...

helt klart sant...

Bengtb:
"Bromsar"?!!?
Ja självklart måste operatörerna gå med på apples krav och i sverige är det uppenbarligen bara telia som gjort detta.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-26 01:04

köp en telefon ifrån Italien eller jailbreaka på egen risk, jag en bra guide

Hur mycket ringer du och SMSar?, om vi ser på samtal så kan du tänka på följande 2 abonnemang om du ringer mycket! "Glocalnet Fritt" och " Tele2 Snackis 24 mån"

om du pratar mindre än 5 timmar per månad så sparar du på Tele2 Snackis kostnaden är följande

39 (fast avgift) + 300x0.19 = 96 kronor i månaden

om du pratar mer än 5 timmar är Glocalnet mer lämpligt:

99 (fast avgift = 99 kronor i månaden

(räknar inte med öppningsavgift för antal samtal kan variera men för tele2 är det 0,69 och för Glocalnet 0,99)

___________________________________________________________________________

sedan om vi ser på sms fronten sparar du på Glocalnet om du smsar mycket, vi säger 200 SMS på en månad (tänk på att ETT sms du skickar kan vara flera sms beroende på antal tecken)

tele2 : 200x0,19 = 38 kronor

Glocalnet : 200x0 = 0 kronor

_________________________________________________________________________

summa:

ja om man då lägger ihop kostnader för 5 timmars samtal + 200 SMS blir totalkostnaden, och lägger till kanske 30 öppningsavgifter

Tele2: 99 + 38 + 21 = 158 kronor

glocalnet: 99 + 30 = 129 kronor

telia kompis : 69 (fast avgift) + 138 ( 200 SMS) + 207 (5 timmar samtal) + 21 (30 öppningsavgifter) = 435 kronor

_________________________________________________________________________

Resultatet blir:

ja om du SMSar lite och ringer runt 5 timmar så sparar du på glocalnet, men vid lägre samtalstider och vi säger inget SMS sparar du på Tele2

sedan det här med Telia känns inte ens som ett alternativ

sen det idiotsnacket att man är snål om man inte vill ha telia tänker jag inte ens kommentera mer än såhär

Senast redigerat 2009-01-26 01:54
Ursprungligen av Esa:

köp en telefon ifrån Italien eller jailbreaka på egen risk

här är snabba tips, Glocalnet FRITT ring 2000 minuter per månad, och 4000 sms per månad för 99 kronor, öppningsavgift 1 krona, om du pratar i 25 sekunder har du sparat in detta om man jämför med andra som har 70 öre som öppningsavgift

dock har dem den fasta kostnaden på 100 kronor, men om du då och då ringer långa samtal sparar du in det... annars är väl TELE2 bäst, där ringer du billigt och smsar billigt, men vid långa samtal sparar du på glocalnet

sen det idiotsnacket att man är snål om man inte vill ha telia tänker jag inte ens kommentera mer än såhär

Mindre än halva tiden, med relativt dyr uppkopplingsavgift (vilket skulle kuffa upp mig i mer än halva min nuvarande kostnad) och utan datapaket. Låter som ett bra val för mig.. Dessutom kvarstår problemet att man måste bråka med upplåsning, alternativt import. Båda har sina risker.

Mitt inlägg var riktat mot tomten som pratade om snålhet. Att pröjsa i bästa fall lite mer än dubbelt så mycket (drömcenariot där jag ringer "perfekt" efter ett av Telias abonnemang) eller ända upp till lite mer än tre gånger så mycket känns inte som att det rör sig om "snålhet". Att pröjsa tre gånger mer för att få samma tjänst är, tja, "korkat" är ett ord som ligger nära till hands

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2009-01-26 20:21

Nej fan, det ska mycket till för att "göra av" med ett par gig i månaden..
och som sagt, vilken annan operatör ger dig EDGE, WLAN, täckning i nära på HELA Sverige?
Man får vad man betalar för, det står jag för, och jag är ingen "Telialover" som älskar dem över allt annat. Men jag inser att man får betala för att ligga på topp

telia e för gammla gubbar.... bara så ni vet!!

hehe:D

Bevaka tråden