Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blanda format=helgerån?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-01-26 22:04

Huhujaja!

Haft beslutsvånda i flera år nu vilket får mig att aldrig få tummen ur att bygga upp ett modulärt system. Problemet ligger i något så elementärt som formatet? Euroformat och minitele alternativt klassiskt format och tele!

Senaste infallet verkar bli att bygga ett flertal olika mindre kabinett för att täcka in så många fabrikat som möjligt och de specifika moduler som jag skulle vilja ha. Ligger en hög med pcb bakom mig i ett skåp så en del DIY blir det ju med.

Så får jag vara med er stora stygga modulargubbar om jag blandar formaten

Eller är jag helt ute och seglar nu (som jag brukar)

  • Medlem
  • 2009-01-26 22:22

Hade du tänkt köpa något färdigt också? Då finns det en poäng i att köra samma format på dina egna byggen som det du tänker köpa. Annars kan det där med flera mindre kabinett vara rätt bra. Fundera bara igenom vad du skall ha i vilket kabinett, och varför. Vill du ha ett "ljudmanglarkabinett", ett "i stort sett en färdig synt" och så vidare, eller något helt annat?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-01-26 22:23

Klart du kan blanda format.
Lite krångligare att patcha upp men vad tusan.. småsaker!

En modular är ju som ett kryddskåp.. och ibland kan man bara få havssalt med stora ströhål..

  • Medlem
  • 2009-01-26 22:43

Tänkte blanda DIY och kända märken. Känner inte att de vanliga dödliga tillverkarna har "fulla kompletta modul setups" Synthesizers.com som jag varit inne på ett tag är lite för basic, vill mest ha Q106&107. Doepfer har mkt moduler men ger mig inte den där goa "mmmmm" känslan utan förflyttar mig 17år bak i tiden till gymnasiets fysiksalar (och det är inte positivt. Och så fortsäter det med det mesta (buchla, serge och modcan är diskade pga pris)

Tanken med flera små kabinett var som du var inte på JGB att kunna kombinera dem efter önskemål och kunna blanda hejvillt. Lite som system100m kabinetten.

1
Bevaka tråden