Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone öppnar GPRS uppkoppling 23:59:59

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-05 12:34

Kollade precis min Tele2 mobilspec och ser att nästan varje dag så är där en GPRS uppkoppling som startar 23:59:59 och varar mellan 30 sekunder och 50 minuter.

Autohämtning av mail är avstängt.

Någon har en aning vad det kan vara?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-02-05 13:06

Och vilka icke-Apple-applikationer har du installerat? Du har ju också jailbreak:at din iPhone då du kör Tele2, så du har möjlighet att installera applikationer via Cydia som lägger sig i bakgrunden. Eller har du en iPhone från Italien etc som är obunden? Jag vill förstå att Apple inte tillåter applikationer via App Store som lägger sig i bakgrunden. Dags att kolla upp vad som finns installerat alltså.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-02-05 20:47
Ursprungligen av pecka:

Kollade precis min Tele2 mobilspec och ser att nästan varje dag så är där en GPRS uppkoppling som startar 23:59:59 och varar mellan 30 sekunder och 50 minuter.

Autohämtning av mail är avstängt.

Någon har en aning vad det kan vara?

Jag tror alla UNIX kör uppdateringsskript varje dygn, varje vecka och varje månad. Jag tror det är det du ser.

  • Medlem
  • 2009-02-06 09:18

Kontakta kundtjänst och fråga vad det är? Mitt heta tips: dygnets datatrafikmängd sammanställs och redovisas dygnsvis?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-08 23:03
Ursprungligen av buppi:

Mitt heta tips: dygnets datatrafikmängd sammanställs och redovisas dygnsvis?

Bingo!

Tackar för tipset

Ledsen grabbar, jag hänger inte med svaret här...
Någon som kan förklara så skulle jag veeeerkligen uppskata det.

Ursprungligen av jcdenton:

Ledsen grabbar, jag hänger inte med svaret här...
Någon som kan förklara så skulle jag veeeerkligen uppskata det.

Vilket svar är det du inte förstår?

altså jag menar detta:
"Mitt heta tips: dygnets datatrafikmängd sammanställs och redovisas dygnsvis?"

uppkoppligen sker inte dagsvis och är så olika, från 10 sek till 30 minuter. betalar man för detta om man da inte har ngn datatjänst med abbonemanget? själv kör jag kontantkort därför undrar jag.

1
Bevaka tråden