Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att uppgradera iPhone

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tyresö
  • 2009-02-05 22:27

Hej
Jag håller på att uppgradera min iphone(2g) från 1.1.3 till 2.2.0 och jag ska använda mig av Quickpwn. Det går ju till så att man först låter sin iphone uppgraderas via itunes för att sedan använda quickpwn. Men nu när jag håller på att uppgradera min iphone fungerar det inte att göra en säkerhetskopia vilket innebär att allt förloras om jag struntar i det. Men väljer jag att synka precis innan går det.

Kan jag välja att fortsätta uppgraderingen utan att jag säkerhetskopierar under uppgraderingen eller måste den säkerhetkopieras under uppgraderingen?

(har jag skrivit luddigt?)

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-02-05 22:32

Grattis till första inlägget.

Tänk på att lägga trådar under rätt underforum.
Flyttade denna.
Mvh
/Mod

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2009-02-06 06:31

det löste sig. tack iallafall

Ursprungligen av peffie:

det löste sig. tack iallafall

Jaha?!
Hur då?
På ett forum som detta bör man gärna bidra själv med svar, inte bara ev förvänta sig få dem av andra.

Jag har probelm med dbåde quickpwn och pwnage tool, inget funkar, i quickpwn kommer jag till den ska skicka någon info till iphonen så står det still och händer inget (efter DFU)
Och i pwnage tool kan jag inte göra något efter DFU, även när det står att DFUmode har gått bra!
Vore sjukligt bra om jag fick hjälp för ska åka till åre i imrogn kl 7 och just´nu funkar inget

Ursprungligen av blomman_J_:

Jag har probelm med dbåde quickpwn och pwnage tool, inget funkar, i quickpwn kommer jag till den ska skicka någon info till iphonen så står det still och händer inget (efter DFU)
Och i pwnage tool kan jag inte göra något efter DFU, även när det står att DFUmode har gått bra!
Vore sjukligt bra om jag fick hjälp för ska åka till åre i imrogn kl 7 och just´nu funkar inget

Vilken guide följer du?

på iclarifed och från 99.se testat massor av olika..

Ursprungligen av blomman_J_:

på iclarifed och från 99.se testat massor av olika..

Men vilken specifik är rätt för din iPhone(3G eller inte), dator(pc eller mac) samt vad du ska göra(unlock/jailbreak/aktivera)?

Ursprungligen av theplague:

Men vilken specifik är rätt för din iPhone(3G eller inte), dator(pc eller mac) samt vad du ska göra(unlock/jailbreak/aktivera)?

Jag har kört både mac och pc och har en 2g så ska fixa allt, när jag kör guickpwn på pc står det att !firmware error string" sen går det inte gå längre..

Ursprungligen av blomman_J_:

Jag har kört både mac och pc och har en 2g så ska fixa allt, när jag kör guickpwn på pc står det att !firmware error string" sen går det inte gå längre..

Nu ger jag upp, du har inte kunnat ge en enda länk till en enda guide som du säger att du har följt.
Men om du har en PC med Windows XP(det mest stabila för QuickPwn) ska du köra den HÄR guiden till punkt och prick och inte avvika en millimeter från den:
http://iclarified.com/entry/index.php?enid=1880
(kasta alla gamla filer och avinstallera alla upplåsningsprogram du hittills försökt med så du är säker på att du har rätt filer till allting)

Vad du sedan har gjort innan kors och tvärs i olika guider som kan ha förstört ditt baseband är ju omöjligt att svara på eftersom du inte länkar till de aktuella guiderna.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-02-06 10:16
Ursprungligen av theplague:

Jaha?!
Hur då?
På ett forum som detta bör man gärna bidra själv med svar, inte bara ev förvänta sig få dem av andra.

theplague: På ett forum som detta bör man gärna ha lite trevligare attityd mot nya medlemmar också så dom inte tror att vi är ett gäng surkål hela högen.

Ursprungligen av kainen:

theplague: På ett forum som detta bör man gärna ha lite trevligare attityd mot nya medlemmar också så dom inte tror att vi är ett gäng surkål hela högen.

Haha men det värsta är atgt nästan alla är ett gäng surkål O:-)

Ursprungligen av kainen:

theplague: På ett forum som detta bör man gärna ha lite trevligare attityd mot nya medlemmar också så dom inte tror att vi är ett gäng surkål hela högen.

Var inlägget otrevligt?
Okej då vet jag...
Trodde bara jag var rätt saklig.

Kanske inte var otrevligt men inte så trevligt heller!
Men kan någon hjälpa mig?

1
Bevaka tråden