Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella yellowsn0w tråden: iPhone 3G finally unlocked by the Dev-Team!

Tråden skapades och har fått 302 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2009-01-30 17:08
Ursprungligen av theplague:

Sjukt. Och du kör PC - windows-version?

Det gör jag.. To be fair händer först ingenting, Återställknappen verkar fastna i ett läge, som om det laddar, men när man klickar någon annanstans kommer rutan upp..
Ska shift hållas in tills rutan kommer upp? Ska det ta ett tag?
Kanske ska satsa på att installera om iTunes då?

Ursprungligen av mefi:

Det gör jag.. To be fair händer först ingenting, Återställknappen verkar fastna i ett läge, som om det laddar, men när man klickar någon annanstans kommer rutan upp..
Ska shift hållas in tills rutan kommer upp? Ska det ta ett tag?
Kanske ska satsa på att installera om iTunes då?

För mig brukar det inte ta någon särskild tid alls.
Avinstallera iTunes helt.
Har du skaplig prestanda på din dator?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-30 17:29

Det verkar som om iTunes eller något på din dator inte fungerar riktigt. Ominstallera iTunes som theplague skrev och kolla om det hjälper.

//Rob

  • Medlem
  • 2009-01-30 20:36

Det verkar mycket riktigt som om mitt iTunes på något sätt var korrupt. Sitter just nu och väntar på att min Jailbreak ska fullföljas!
Tack för tips Återkommer om fler problem uppstår!

Härligt!
Allting fungerade jättebra, och redan efter en omstart kunde jag ringa och använda 3Gnätet. Nu ska jag bara bestämma mig för vilket surfpaket jag ska använda mig av vrån Tele2.

Senast redigerat 2009-01-30 21:11
  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-31 18:48

Hur gör man för att få upp yellowsnow i Cydia??

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-01 00:24

Tack för länken till iClarified och yellowsnow source.

Har nu uppgraderat till fw 2.2, jailbreakat igen och kört yellowsnow. Det funkar fint med belgiska kort i min tidigare låsta teliaiphone. Dessutom funkar ett vanligt teliamobilkort bra både för tel och data. Lustigt nog funkar det då bäst med yellowsnow i toggle off läge (yellowsnow toggle finns som Boss-funktionstillägg). Dessutom väljer telefonen då inte Mobistar som är Telias roaming partner utan Base som har mkt bättre signal. detta alltså trots att yellowsnow toggle är off. Det innebär att det finns skäl att köra yellowsnow vid utlandsbesök även för den som fortsätter med teliakort i sin telialur, knske för att besöket är för kort för att motivera köp av lokalt kontantkort för data.

Däremot pajade telia 3g kortet som satt i under restore, jailbreak och yellowsnowinstallation. Tar det under egen tråd.

Senast redigerat 2009-02-01 09:02

Det är kanon att det funkar. Har funderat över hur man annars skulle göra om man åkte utomlands. Köpa pre-paid vore ju gött. Blir sjukligt dyrt annars om man använder så mycket datatrafik som jag gör.

Jag vet inte om det är så hos er också, men när jag startar om min telefon så går den till airplane mode automatiskt, jag får alltså slåss med den switchen för att få igång telefonen med telia Comviq eller t ex 3. Någon som upplever samma fenomen?

Rent spontant så funderar jag på vad som sker med garantin för iPhone 3G om man kör en jailbreak och yellowsn0w genom den. Betraktas då garantin som förverkad?

Hej

Sitter med en iphone 3G baseband version (02.30.03)

Försöker återställa till 2.2.0 men det går inte!? Har provat med en 2.1.0-fil oxå men samma fel... i slutfasen av återställningen får jag upp "ett okänt fel......" !?!!

Hoppas någon har ett tips för det verkar ju fungera för alla andra att återställa till en äldre version.

Bifogar en bild på felmeddelandet i iTunes.

Mvh

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-01 17:14
Ursprungligen av Alexandersson:

Hej

Sitter med en iphone 3G baseband version (02.30.03)

Försöker återställa till 2.2.0 men det går inte!? Har provat med en 2.1.0-fil oxå men samma fel... i slutfasen av återställningen får jag upp "ett okänt fel......" !?!!

Hoppas någon har ett tips för det verkar ju fungera för alla andra att återställa till en äldre version.

Bifogar en bild på felmeddelandet i iTunes.

Mvh

du kommer inte kunna använda yellowsnow med din iPhone, eftersom du uppdaterat firmware, det står överallt att det var totalförbjudet att uppdatera till 2.2.1, du kan jailbreaka 2.2.1, men du kan INTE få yellowsnow att funka på den tyvärr, du har nu en iPhone som är bunden till Telia ett bra tag till tror jag , eftersom Apple i 2.2.1, satte stopp för luckan som yellowsnow utnyttjade

Ursprungligen av Esa:

du kommer inte kunna använda yellowsnow med din iPhone, eftersom du uppdaterat firmware, det står överallt att det var totalförbjudet att uppdatera till 2.2.1, du kan jailbreaka 2.2.1, men du kan INTE få yellowsnow att funka på den tyvärr, du har nu en iPhone som är bunden till Telia ett bra tag till tror jag , eftersom Apple i 2.2.1, satte stopp för luckan som yellowsnow utnyttjade

Tack för svaret...trodde att basebandet nedgraderades oxå men efter att läst lite på olika sidor så har jag förstått att det bara är att vänta in dev-team eller skaffa ett telia-abb.

Får hålla tillgodo med min 2G iPhone tills mitt skitabb hos tele2 går ut den här månaden

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-01 17:15
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Rent spontant så funderar jag på vad som sker med garantin för iPhone 3G om man kör en jailbreak och yellowsn0w genom den. Betraktas då garantin som förverkad?

det händer inget med garantin, om tex de skulle bli en spricka i plasten, så kopplar du in din iphone i itunes, väljer du att säkerhetskopiera den, sedan återställer du Iphone då är telefonen som ny, utan hack och grejer, och du kan lämna in den utan att oroa dig

Ursprungligen av Esa:

det händer inget med garantin, om tex de skulle bli en spricka i plasten, så kopplar du in din iphone i itunes, väljer du att säkerhetskopiera den, sedan återställer du Iphone då är telefonen som ny, utan hack och grejer, och du kan lämna in den utan att oroa dig

Så om jag kör jailbreak och yellowsn0w (när stöd för 2.2.1-uppdateringen kommer) så kan jag helt och hållet bli av med detta genom en vanlig återställning?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-02 00:00
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Så om jag kör jailbreak och yellowsn0w (när stöd för 2.2.1-uppdateringen kommer) så kan jag helt och hållet bli av med detta genom en vanlig återställning?

Ja. Det kan du bli av med redan nu genom att återställa till 2.2.

//Rob

Hade tänkt låsa upp min 16gb telialåsta iphone och köra med comviq.
Min fråga är vågar man testa? Vilken guide ska man följa?

  • Medlem
  • 2009-02-06 13:57
Ursprungligen av iOberg:

Hade tänkt låsa upp min 16gb telialåsta iphone och köra med comviq.
Min fråga är vågar man testa? Vilken guide ska man följa?

Tjena snabbsvar or not

Först måste du jailbreaka din iPhone. Annars kan du inte köra yellowsn0w på den.
Har du Mac? : http://iclarified.com/entry/index.php?enid=1558
Windows?: http://iclarified.com/entry/index.php?enid=1881

Sedan går du in här: iClarified - iPhone - How to Unlock the iPhone 3G för att få visat hur du installerar yellowsn0w.

Själv gjorde jag detta för ett par veckor sedan. Kör med Tele2 Snackis, och det fungerade smärtfritt redan efter en reboot av telefonen.
Lycka till!

Ursprungligen av mefi:

Tjena snabbsvar or not

Först måste du jailbreaka din iPhone. Annars kan du inte köra yellowsn0w på den.
Har du Mac? : http://iclarified.com/entry/index.php?enid=1558
Windows?: http://iclarified.com/entry/index.php?enid=1881

Sedan går du in här: iClarified - iPhone - How to Unlock the iPhone 3G för att få visat hur du installerar yellowsn0w.

Själv gjorde jag detta för ett par veckor sedan. Kör med Tele2 Snackis, och det fungerade smärtfritt redan efter en reboot av telefonen.
Lycka till!

Jag kör macbook.
Tack som fasen skall ge mig på detta på onsdag, måste läsa allt först

  • Medlem
  • 2009-02-01 17:58

Är det på något sätt nödvändigt eller värt mödan att uppdatera till 2.2.1 via QuickPWN?
Vilka är fördelarna med uppdateringen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-01 19:27
Ursprungligen av mefi:

Är det på något sätt nödvändigt eller värt mödan att uppdatera till 2.2.1 via QuickPWN?
Vilka är fördelarna med uppdateringen?

saken var den att denna 2.2.1 uppdateringen egentligen var till för att stoppa yellowsnow det är nästan inga förbättringar, mest att safari funkar lite bättre

sedan funkar inte den specialversionen av 2.2.1 med QuickPWN utan bara med den andra till Mac

och var riktigt säker på vad du gör om du gör fel kan det gå riktigt illa, så om du är osäker avvakta hellre

  • Medlem
  • 2009-02-01 19:33
Ursprungligen av Esa:

saken var den att denna 2.2.1 uppdateringen egentligen var till för att stoppa yellowsnow det är nästan inga förbättringar, mest att safari funkar lite bättre

sedan funkar inte den specialversionen av 2.2.1 med QuickPWN utan bara med den andra till Mac

och var riktigt säker på vad du gör om du gör fel kan det gå riktigt illa, så om du är osäker avvakta hellre

ålright, då avvaktar jag

Ingen som har en aning om när yellowsnow kommer att fungera för 2.2.1 och nya baseband?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-08 16:06
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Ingen som har en aning om när yellowsnow kommer att fungera för 2.2.1 och nya baseband?

dev-team.

Ursprungligen av zappee:

dev-team.

Det besvarade ju verkligen min fråga.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Det besvarade ju verkligen min fråga.

Vem annars ska veta?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-08 19:48
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Det besvarade ju verkligen min fråga.

Det är ju de som har utvecklat yellowsn0w så.... ?

God morgon...
Såg att det hade kommit en update på yellowsn0w i Cydian (ver 0.9.8).
Sitter själv med ver 0.9.6. + jailbreak (2.2 & 02.28.00) och Tre som operatör.

Är det någon fara att uppdatera till 0.9.8? Allt fungerar iofs kanon som det är nu, men lite irriterande att ha en update blinkande på Cydia ikonen

Tackar på förhand...

  • Medlem
  • 2009-02-08 11:34
Ursprungligen av BruketFans:

God morgon...
Såg att det hade kommit en update på yellowsn0w i Cydian (ver 0.9.8).
Sitter själv med ver 0.9.6. + jailbreak (2.2 & 02.28.00) och Tre som operatör.

Är det någon fara att uppdatera till 0.9.8? Allt fungerar iofs kanon som det är nu, men lite irriterande att ha en update blinkande på Cydia ikonen

Tackar på förhand...

inga problem för mig...

Tack Mefi, fungerade perfekt...

Bevaka tråden