Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa något proffsigare ljudkort, hjälp!

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-02-03 20:53

jo, man tycker ju att alla borde kunna göra ett bra jobb, men icke ...

det lutar allt mer åt en rme ff800, men metricen är inte långt efter ....

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-02-06 18:43

Jag kör ett Mackie Onyx 400F, men det har dock inte ADAT. I övrigt ett grymt ljudkort för pengarna.
Dom har ett 800F, vet inte om det kanske har ADAT, men det är kanske värt att kolla in som alternativ? Fler rävar i rävsaxen..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-08 16:31

Om bra latency är viktigt för dig, så är RME korten Multiface 2 att rekommendera framför just Fireface serien, eftersom man får bättre latency via dom här PCIe och PCI card man köper till än via firewire protokollet. Fast iofs så kan nog fireface serien ha stöd för PCIe och PCI card oxå? vilket som, så känns fireface serien mer som ett ljudkort för folk som använder mic preamps, typ vill koppla in elgitarr direkt i kortet eller mic eller nåt sånt.

Jag själv kör Digiface och är nöjd med latencyn och ljudet å så, men är dock inte nöjd med ljudet i Alesis Adat, då den förstör ljudet på ett väldigt otransparent vis, t ex om jag spelar på min nord lead 3 direkt i hörlurarna kopplade till synten så låter den kalas, men så fort jag kopplar in den till adat och till digifacet.. så låter det riktigt dåligt.

Så jag funtar på att köpa just Multiface 2 då den har 8 in och 8 outputs, så man slipper gå via Alesis adat då digiface har enbart adat out in typ. Alesis är nog det sista märket jag kommer köpa i fortsättningen på något i musikväg, vare sig deras syntar eller andra produkter är något att hänga upp i julgranen IMO, typ syntvärldens svar på behringer

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-02-08 16:54

bra latency är viktigt, men allt under 10ms är bra, men jag vill nog ha ett par preamps där iaf ... därav ff800
dessutom kommer jag ev. att använda kortplatsen till en UAD2 i framtiden ....

Bevaka tråden