Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontantkort från 3

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag bor i Belgien, har en icke operatörslåst iPhone 3G (ej JB, helt original) och kommer att åka till Sverige imorrn över helgen.
Kan jag köpa ett kontantkort från 3, så jag kan surfa lite, och använda det direkt i min telefon, eller måste jag ta med mig datorn så jag kan aktivera kortet i telefonen?
Går det isåfall med vilken iTunes som helst, eller måste det vara mitt konto för att jag inte ska tappa en massa information?
Har inte testat ett annat kort ännu, och jag vill vara förberedd...

Tack på förhand!

//Matz

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-19 15:51

Jag bor också i Belgien har två iphones, en belgisk olåst, ej JB, stoppade i mitt telia 3G kort och det funkar rakt av. Den Jailbrekade svenska (telia) telefonen som har yellowsnow behandlats funkade ocskå med belgiska kortet. Men man kan få en reaktion när man stoppar in ett nytt kort att anvisningen att koppla telefonen till iTunes dyker upp och det går bara att ringa nödsamtal. Pröva då att stänga av telefonen helt, kör flygplansläge av och på. Sen funkade den normalt. Detta problem har dykt upp ett par gånger för mig när jag switchat kort men det har alltid löst sig utan dator. Tyvärr kommer jag inte ihåg på vilken telefon denna reaktion kom för jag satt och fnulade med båda i en taxi och behövde ha igång google maps. Skulle du råka ut för trubbel så gå till Mobiltelefonakuten på St Eriksgatan, han fixar sånt på stört.

Vad gäller ituneskontot bör du väl kunna logga in på ditt konto från vilket itunes som helst.

Har kört 3s veckoprepaid utan problem. När du köper det t ex på Stureplan,. bed dem ta port pinkoden i en vanlig 3G telefon, det kan du inte göra i iPhone, den bara avaktiverar pinkodanvändning i just den iphone..

Edit: fick up skärmen med anmaning att ansluta till itunes när jag startade om telefonen efter laddning. Normaliserades då jag tog ut kortet och satte i det igen med telefonen i gång. Detta var olåst belgisk med 2.2.1. Italienskt kort.

Senast redigerat 2009-03-02 13:37
1
Bevaka tråden