Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PacTec PT-10, intresse för gruppbeställning eller tips

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-06 16:24

Tjenare,

Har behov av en PacTec PT-10-låda (samma som x0xb0x:en använder). Farnell har den, men det kommer springa lös på ca 500kr då de skickar från USA. Med lite otur kommer man väl åka på moms och tull också.

Har dock hittat en tysk firma som säljer lådorna. Dock var man tvungen att beställa för minst €50. http://www.pbe-shop.de/shop/448.html, en låda kostar €18.46 + frakt. En lösning skulle vara att beställa tre lådor.

Då jag bara har behov av en undrar jag; Finns det något intresse från någon annan att köpa en eller två av dessa lådor om jag beställer? Om jag inte räknade helt åt helsike borde det gå loss på runt 270kr/st med frakt. Jag befinner mig i Göteborg, så i så fall hämtas dom eller så får du även betala frakten med svensk post sen.

Eller så kanske någon har en låda att sälja till mig alternativt tips om en annan leverantör?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 18:14

Mouser har den med. Jag beställde därifrån med men då var ju frakt gratis då jag beställde en hel del annat med... Tror dock du måste över 75€ där...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-04 20:32

Lite sent ute här. Trodde man fick mailnotifiering om någon svarade på en tråd man skrivit i. Kanske är en inställning?

Nåja. kollade in Mauser och de verkar ju skicka från UK. Enligt deras sida har de ingen minimiorder på saker de normalt har i lager. Vilket PT-10:an verkar vara.

Tack för tipset, kan nog hitta lite andra pryttlar för att sprida ut frakten lite

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-04 20:40

...och nu läste jag ditt inlägg igen och förstod €75!

Jag behöver en PT-10 och sambeställer gärna, problemet är väl dock om den sen måste skickas inom Sverige, men frakten borde ändå bli billigare än Mousers hutlösa 20€! Var finns du btw?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-20 22:48

Dunkar in intresse (och bumpar samtidigt).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-02-20 23:59

Är nog på också...kanske sugen på en orginallådda till min självsåsade sokka...

Behöver en låda eller två jag med, sitter i Lund!

1
Bevaka tråden