Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken är den snyggaste designade Macen idag?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-13 23:18

Jag har tänkt mycket på Apples design idag och förr, jag själv anser att dem äldre iMacarna är snyggare än dagens, men nu handlar omröstningen om dagens datorer så vilken tycker ni?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-02-13 23:46

xserve -men det är bara jag som servernörd som tycker det ;).

Det är jag som la den första iMac rösten och känner faktiskt att det nog är den mest fantastiska av ALLA macar (trots att jag älskar många av de gamla modellerna), men för mej är den allt en dator ska vara och inget som den inte ska vara, men framför allt snygg!!

LCR

Flyttade tråden från "PowerBook & MacBook Pro" till "Allt om Mac".

/Mod

Det saknas väl ett par alternativ i listan... Mac Pro och Xserve.

Eller de är kanske så fula att de är diskvalificerade direkt?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det saknas väl ett par alternativ i listan... Mac Pro och Xserve.

Eller de är kanske så fula att de är diskvalificerade direkt?

Mac Pro ful ? Är du blind ?!

Senast redigerat 2009-02-14 01:11
Ursprungligen av LCR:

Mac Pro ful ? Är du blind ?!

Om du bara ville vara rolig:
Använd smilies, så framgår tonen till oss andra också.

Om du menade allvar med frågan:
Nej, jag är inte blind. Jag tyckte bara det var konstigt att man utelämnar två av dagens modeller när man ska rösta om vilken av dagens modeller som är snyggast, och försökte framföra denna undran på ett lite lättsamt sätt med hjälp av en smiley.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om du bara ville vara rolig:
Använd smilies, så framgår tonen till oss andra också.

Inte första gången detta händer, är ingen stor fanatiker när det
gäller smileys, men får väl anpassa mej när det gäller humor...

LCR

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-14 01:55

haha jag tog inte med mac pro och xserve nej, men jag kom på mig själv med att alla kommer välja den dator dem köpt så denna undersökning kanske blir lite bristfällig haha ;D

Macbook och Macbook pro är ju identiska i designen. Bara att MBP är större. De har båda den bästa designen för närvarande.

Mac pro är inte särskilt snygg. Fast det var väl inte meningen heller.

Haha, jag tog iMac trots att jag bara ägt Mac Mini och MacBook.

iMac är en perfekt dator tycker jag, riktigt bra prestanda i ett mycket smidigt utförande.

Xserve är den snyggaste servern, men knappast snyggare än någon av Apples persondatorer ;).

Mac Pro är snygg den med, slår alla andra stationära datorer. Men den och Mac Minin är de som känns omodernast av Apples produkter just nu.

Mac pro, liksom Powermac G5, är snyggast inuti. Utanpå är den okej. Slår givetvis Dell och andra pc-burkar, men den är inte Apple-snygg.

Macbook går min röst till. Tycker den är snygg, liten, smidig, snabb och kraftfull (tillräckligt iaf )

Håller med Marcus Hedström, Mac Pron är otroligt vacker på insidan!

Och det är ju insidan som räknas. Eller hur?

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2009-02-14 22:57

Snyggast just nu: iMacen. Lätt. Att integrera en dator i en plattskärm och få till ett sånt resultat som Apple gjort är få pezetillverkare förunnat. Macbook är en het kandidat om man betänker bottomcasen som ju bara är en fräst aluminiumklump. Fast det är ju mest funktionsdesignen jag menar då - utseendemässigt är den är inte speciellt mycket snyggare än vilken vaio som helst (om man undantar mjukvaran alltså :)... ).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-15 01:38

Mac Pro röstar jag för. Både på utsidan och insidan

Mac Pro. Eller egentligen PowerMac G5, för jag gillar inte dubbla facken för optiska läsare. Ser pluttigt ut. Men grund idéen är fortfarande häpnadsväckande snygg.

iMac, trots att jag bara haft MBP.
Gillar inte den nya MBPns svarta tangentbord, skär sig. iMacen är däremot helt klockren

Mac Mini tycker jag. Den är inte bäst precis, men snygg.

Vita MacBook och Air är de starkaste konkurrenterna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-16 12:49

Min röst går till Mac Pro chassin...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-02-24 00:47

Air. Vilket stycke av perfekt industriell design.

Hoppas den får klickbar trackpad någon gång i framtiden, för då är saken klar.

1
Bevaka tråden