Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari 4 beta släppt!

Tråden skapades och har fått 222 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2009-02-24 16:49

Intressant.
5525.27.1 heter ju 3.2.1 på 10.5
6528.9 heter den jag kör.

Skumt, jag har inte startat om datorn än, kanske har med det att göra. Webbläsaren funkar hur som helst iaf..

Gick ner till Safari 3 igen, kan inte leva utan "Inquisitor". Sedan buggar det lite med Cooliris.
Men men... de e väll alltid så med Betaversioner.....

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-24 21:28
Ursprungligen av Silvetisson:

Gick ner till Safari 3 igen, kan inte leva utan "Inquisitor". Sedan buggar det lite med Cooliris.
Men men... de e väll alltid så med Betaversioner.....

"Inquisitor" finns inbyggt i sökrutan.

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

"Inquisitor" finns inbyggt i sökrutan.

Yes!!

Nja men inte på samma sett, med Inquisitor (den gamla vertionen V.57) så tar den dig direkt till den sidan söker, och inte som en omväg till Google's sök sida...

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-02-24 17:14

1password behöver man trixa lite med:
http://support.agilewebsolutions.com/showthread.php?t=11637

Funkar fint för mig i alla fall.

Jag stör mig på att man inte kan flytta flikar mellan fönster. Det var ju jättebra med Safari. Drag'n'drop liksom. Jag kommer inte på hur man gör det med Safari 4. Annars gillar jag den.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-02-24 17:30
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Jag stör mig på att man inte kan flytta flikar mellan fönster. Det var ju jättebra med Safari. Drag'n'drop liksom. Jag kommer inte på hur man gör det med Safari 4. Annars gillar jag den.

Jo det går, men du måste dra i dom tre sneda strecken i taben.

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-02-24 17:22

håller med gabriel, vet inte hur man flyttar flikarna. Annars känns det som den renderar sidor mycket fortare än trean.

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-02-24 17:27

Dra i det räfflade hörnet längst till höger på fliken så kan man flytta om flikarna samt flytta ett fönster in i fliksamlingen. Rätt smidigt.

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-02-24 17:33

Jag gillar det här upplägget, smidigt att dra ut en flik till ett eget fönster och lika smidigt att dra in den i fliksamlingen. Jag har haft en krasch men i övrigt så har det tuffat på bra på dom sidor jag brukar besöka. Kan detta signalera att Snow Leopard börjar närma sig?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2009-02-24 17:36

Nej...

Intressant installationsupplevelse: efter installation och omstart var tangentbord och styrplatta helt död. Men, en säker omstart och sen tillbaka i normal så gick det bra.

Första reaktionen: jääädrar så snabbt det går! T.ex. laddar fotosidan.se och dn.se på en sekund!

Gillar det skarpt! Mycket snabbare för mig, gillar förslagen i Google-rutan (slipper inquisitor tom!). Det som för mig återstår är 1Password, men det kommer ju. Bra jobbat Apple!

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-02-24 17:44

Om man tabbar i Top Sites så får man fram historiken i ett Cover Flow-gränssnitt.

Min uppmärksamhet brast när välkomstintrot visades, kan jag se det igen någonstans eller på något sätt?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2009-02-24 18:29
Ursprungligen av Olav Rust:

Min uppmärksamhet brast när välkomstintrot visades, kan jag se det igen någonstans eller på något sätt?

www.apple.com/safari/welcome/

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-02-24 17:47

Var det något fel på 3:an?

Ursprungligen av planB:

Var det något fel på 3:an?

Nä, vadå tänkte du på?

Fungerar gmail för er? Blir bara en tom sida för mig.

Edit: Hittade felet, är något med Google gears och offline mode som gör att det inte fungera måste stängas av i någon annan webläsare sen fungerar det.

/Adam

Kan inte installera

Önskar jag kunde testa det, men av någon anledning får jag inte installera det på min HD. Först sa installeraren att jag det krävdes minst OSX 10.5.4 (hade 10.5.5 installerat...). Körde uppdatering till 10.5.6, och kan fortfarande inte installera, men nu med ursäkten ERROR_SEC.

Någon med samma problem? Lösning? Har en iMac 24'' 2.4 GHz.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-26 00:11
Ursprungligen av andreasfieber:

Önskar jag kunde testa det, men av någon anledning får jag inte installera det på min HD. Först sa installeraren att jag det krävdes minst OSX 10.5.4 (hade 10.5.5 installerat...). Körde uppdatering till 10.5.6, och kan fortfarande inte installera, men nu med ursäkten ERROR_SEC.

Någon med samma problem? Lösning? Har en iMac 24'' 2.4 GHz.

Installera senaste säkerhetsuppdateringen.

Ursprungligen av Zoega:

Installera senaste säkerhetsuppdateringen.

Klart. Uppdatering på 76mb hämtad och installerad. Hoppas det funkar nu. Vill också köra Safari 4 betan.

Kör ibook G4.

  • Medlem
  • 2009-02-24 19:50

Är det bara jag som inte kan installera?

Har du installerat den senaste säkerhetsuppdateringen från apple? Testa och köra programuppdatering först.

/Adam

  • Medlem
  • 2009-02-24 20:38
Ursprungligen av adamsen87:

Har du installerat den senaste säkerhetsuppdateringen från apple? Testa och köra programuppdatering först.

/Adam

Tack, nu funkar det.

  • Medlem
  • 2009-02-24 19:53

Den funkar verkligen bra. Snabb. Men det som är verkligen är intressant är alla nya möjligheter som öppnas för skapandet av webbapplikationer.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-02-24 20:28

Hur sjutton byter jag mellan flikar?

Förut var det typ Shift+alt+piltangent men nu är det typ ^+piltangent, men hur ska det gå till? Heh..

Ursprungligen av dayweed:

Hur sjutton byter jag mellan flikar?

Förut var det typ Shift+alt+piltangent men nu är det typ ^+piltangent, men hur ska det gå till? Heh..

Kommando-shift-pil funkar för mig...

  • Medlem
  • 2009-02-24 23:35
Ursprungligen av dayweed:

Hur sjutton byter jag mellan flikar?

Förut var det typ Shift+alt+piltangent men nu är det typ ^+piltangent, men hur ska det gå till? Heh..

ctrl + tab funkar fint.

Bevaka tråden