Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATV hänger sig

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en ATV 160 GB som är hyfsat välfylld med både musik och film. Det är ca 8 GB ledigt på den. Problemet är att den hänger sig i ca 10s när jag väljer "Artister" under "Musik". Albumen på vänstersidan bläddrar förbi tills det blir tomt. Det verkar som att den får jobba för att sammanställa artistlistan innan den kommer igång igen. Därefter fungerar den som vanligt. Samma sak är det om jag lyssnar på en låt och ska backa tillbaka till artistlistan.

Den är helt original och inte hackad på något sätt. Problemet uppstod ungefär i samband med senaste uppdateringen. Vad göra? Är det fler som haft liknande problem?

Kan vara dina albums omslagsbilder som ställer till det. Försök identifiera var den hänger sig och gör om omslagsbilden via klipp-och-klistra med Förhandsvisning. Det kan alltså vara korrupta JPEG:ar.

Nja, den fryser inte och jag upplever inte att det skulle röra sig om en och samma omslagsbild som sabbar det. När jag trycker på "Artister" så bläddrar den helt enkelt vidare i 10s utan att man kan göra något annat.

Kanske ska jag helt enkelt testa att återställa den helt.

1
Bevaka tråden