Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fick ATV update idag....

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

...det var en vecka sedan sedan jag körde ATV'n så detta kan ju vara gamla nyheter.

Nope, den var ny igår. Men den verkar ju inte riktigt tillföra något utan försöka stoppa diverse hack.

Jag läste någonstans att flera Apple TV haft problem med nätverksprestandan och att denna uppgradering är till för att hjälpa Apple att analysera problemet. Det finns en ny funktion för att testa nedladdningshastigheten som tydligen rapporterar denna till Apple. Kolla in under Inställningar / Nätverk så hittar ni funktionen. Jag har inte upplevt problem med min Apple TV, men när jag testar funktionen säger den halvvägs genom testet att den inte får kontakt med Apple...

Det kan nog vara nätverksprestanda för hyrfilmer i USA som avses.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2009-02-28 19:46

Sonen har klagat på att det inte går att rensa historiken i Youtube. Den kommer tydligen tillbaka.
Men nu efter uppdateringen så verkar det fungera.

Om man har problem med nätverksprestandan i USA när det gäller hyrfilmer så bävar jag inför lanseringen i Europa/Sverige (när/om den kommer) - detta med tanke på Apples attityd och prestanda gentemot oss MobileMe-kunder på denna sida av Atlanten. Apple speglar ju inte sina servrar globalt - som t.ex. Google - så ALLT går direkt mot servrar i Cupertino/Kalifornien.
Det kan vara så att Apple inte släpper hyrfilm till Europa p.g.a. att dom helt enkelt vet att det blir en skandal - och dom vill inte uppleva katastrofen när dom sjösatte MobileMe en gång till - det var fruktansvärt i media - Apples varumärke tog skada enligt analyser som gjorts.
Så - om Apple fortsätter att avstå från gigantinvesteringen - globala serversystem - så kan det vara så att hyrfilm förblir en angelägenhet för USA och några få länder till.

Hyrfilm fungerar jätte bra här som det är, trotts att jag antar att alla serverar står i USA. En HD-film på 2GB är i regel redo att börja ses på efter ca 2min med mitt 8Mbit från Comhem.

Jo, men föreställ dig att en miljon - eller fler - börjar köra systemet från Europa. Att du och några få som kör med amerikanska fakekonton säger väl ingenting :$:$

Ursprungligen av phindus:

Hyrfilm fungerar jätte bra här som det är, trotts att jag antar att alla serverar står i USA. En HD-film på 2GB är i regel redo att börja ses på efter ca 2min med mitt 8Mbit från Comhem.

Ursprungligen av Zimmerman:

Jo, men föreställ dig att en miljon - eller fler - börjar köra systemet från Europa. Att du och några få som kör med amerikanska fakekonton säger väl ingenting :$:$

Nej, visst det säger inte väldigt mycket om hur det kommer att bli här (om det nu någonsin blir aktuellt), men att det fungerar så pass bra trots att jag fuskar och använder de amerikanska servarna är ganska trevligt. Som du säger iDisk är ju tyvärr oanvändbart så får hoppas att det inte blir likadant men eventuell filmtjänst.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-03-02 11:41

Men när Apple streamar keynotes, downloads etc så brukar det väl apple.akamai-nånting i datoradressen? Är det inte global serverlösning som Apples har köpt in sig i?

1
Bevaka tråden