Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skicka nummer via SMS, är det möjligt?

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-18 12:27
Ursprungligen av Tangen:

med denna galla rekommenderar jag er att köpa en annan telefon som uppfyller era krav

Men den telefonen finns ju inte. Jag vill ha en iPhone där jag kan vidarebefodra sms, radera enstaka sms samt skicka och ta emot kontakter via sms. MMS och fullt BT-stöd vore sweet, men jag kan klara mig utan de funtkionerna.

Köper jag en nokia istället så faller den på en massa andra punkter. Jag älskar min iPhone men den är inte perfekt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-18 14:27
Ursprungligen av rhesus:

Men den telefonen finns ju inte. Jag vill ha en iPhone där jag kan vidarebefodra sms, radera enstaka sms samt skicka och ta emot kontakter via sms. MMS och fullt BT-stöd vore sweet, men jag kan klara mig utan de funtkionerna.

Köper jag en nokia istället så faller den på en massa andra punkter. Jag älskar min iPhone men den är inte perfekt!

Jag håller med. Fullständigt

Framförallt tycker jag att man inte ska se iPhone som bara en telefon som ska ha samma attribut som alla andra telefoner.

Den kan så mycket som inte andra telefoner kan.

Jag är dock fel person att uttala mig i denna tråd egentligen på grund av att jag aldrig skickar eller tar emot mms, skickar aldrig kontakter via sms eller bt.

Apple är ett svinkapitalistiskt företag som bara tänker på att tjäna pengar - som alla andra svinkapitalistiska globala jättar. Det är deras religion och lag. Delar av ledningen är dessutom psykopater - det är heller inget ovanligt. iPhone'n har en massa brister - allvarligast är att radiodelen suger. Rejält.
När jag nu har hävt ur mig detta - för att undvika mactaliban-stämpel - så upprepar jag vad jag sagt tidigare:

Man har inte "missat" något och det handlar inte om vad Jobs tycker är "viktigt" eller modernt/omodernt. Om allt suttit i OS vid lansering hade det varit ett mirakel. Även Apple har tim/personal/styr-begränsningar i labben.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-18 15:06

radera enstaka sms är inget problem , lätt förklaring finns i nummer 18 av www.ifun.se ´s julkalender . Vilken Jailbreak app gör så att man kan skicka kontakter ?

Ursprungligen av franzer:

radera enstaka sms är inget problem , lätt förklaring finns i nummer 18 av www.ifun.se ´s julkalender . Vilken Jailbreak app gör så att man kan skicka kontakter ?

Fel. Det där handlar om enstaka sms-konversationer. Det går inte att radera enstaka sms.

är väl så att ingen telefon är perfekt.. och det kommer nog aldrig att göra någon telefon perfekt för alla.. alla har olika krav.. jag kan oxå tycka att det är lite ynkligt dålig kamera främst därför att jag hade en N95 innan och har "lärt" mig att använda kameran rätt frekvent.. på helgerna när man hittar på nått kul är det alltid lika roligt att i efterhand kolla in bilderna från helgens kalasande..:)

tycker nog att det är lite förvånande eftersom Mac alltid varit duktiga och i framkant vad gäller multimedia och då framför allt bildhantering.. och när man då gör en telefon med kamera så väljer man att bygga in en så dålig kamera...

men det är bara mina tankar... det finns MASSOR med possitiva grejor oxå...:)

fråga: kan man inte se vilken tid ett specefikt sms är skickat??.. det är lite synd.. missade att jag fått ett sms och så läste jag det.. men kan inte se nån tidsstämpel?? eller är det jag som...??

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-18 21:49

Okej , då ursäktar jag min missinformation

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-20 20:29

I App Store finns ett gratis program som heter Handshake. Med det kan man skicka kontakter över wlan, edge och 3g kanske inte lika smidigt som att skicka med bluetooth men alltid något.

//Rob

Men Handshake kräver väl att mottagaren har Handshake? Dvs: du kan bara skicka till en annan iPhone och den telefonen måste ha Handshake installerat och igång... För begränsat för att vara användbart.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 19:50
Ursprungligen av BlackSmp:

Men Handshake kräver väl att mottagaren har Handshake? Dvs: du kan bara skicka till en annan iPhone och den telefonen måste ha Handshake installerat och igång... För begränsat för att vara användbart.

Ja...

  • Medlem
  • 2009-03-02 12:13

Nu finns det ett nytt program i AppStore som heter beamME Pro som påstås kunna skicka kontakter via SMS. Kostar 38kr. Någon som har testat?

Ursprungligen av 3OPAH:

Nu finns det ett nytt program i AppStore som heter beamME Pro som påstås kunna skicka kontakter via SMS. Kostar 38kr. Någon som har testat?

Det finns en gratisversion av programmet, där fungerar SMS alltså inte?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-03-02 21:49

Hej, Har precis testat appen ni skrev om. Men det verkar bara vara sin egen kontakt info man kan skicka! Trodde man skulle kunna välja ngn kontakt och skicka till ngn annan?? Det är ju ofta ngn messar och frågar om ngn väns nr? eller gör jag ngt fel??

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-03-12 08:44

Hittade en app som heter "vCard Mailer" enligt beskrivning så skall man kunna skicka kontakter från sin adressbok.. Kostar 7kr.

Har ej testat

Ursprungligen av Pasay:

Hittade en app som heter "vCard Mailer" enligt beskrivning så skall man kunna skicka kontakter från sin adressbok.. Kostar 7kr.

Har ej testat

Precis, via mail. Den här tråden handlar om via sms.

  • Medlem
  • 2009-03-12 09:17
Ursprungligen av theplague:

Det finns en gratisversion av programmet, där fungerar SMS alltså inte?

Visst gör det det. Jag har missuppfattat det lite granna.
Trodde att de menade att det skulle fungera att skicka kontakter med sms direkt till andras telefoner men så var inte fallet. Man får en länk i sms-meddelandet som leder till nån hemsida där man får tanka ner kontaktuppgifterna, vilket jag tycker suger och dessutom finns det redan i lite-versionen av programmet.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-02-12 09:13

Den här tråden är snart ett år gammal. Har det hänt något nytt här?

Vad är det för fel på att gå in på en kontakt och välja dela kontakt? Skickar vcard:et via email/MMS.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-02-12 11:35

Det är nog inget fel... så länge det är en kontakt man vill dela. Jag tänkte dock närmast på hur man gör om man vill skicka vidare ett nummer i telefonlistan?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-12 11:49

man kan ju alltid kopiera och klistra in

Ursprungligen av lensv:

Det är nog inget fel... så länge det är en kontakt man vill dela. Jag tänkte dock närmast på hur man gör om man vill skicka vidare ett nummer i telefonlistan?

Yep, då blir det att kopiera och klistra in som gaimasa skrev ovan.

Ursprungligen av lensv:

Det är nog inget fel... så länge det är en kontakt man vill dela. Jag tänkte dock närmast på hur man gör om man vill skicka vidare ett nummer i telefonlistan?

På min iPhone 3GS med OS 3.1.3 finns "share contact" längst ned i listan under ett nummer i samtalslistan även på nummer som jag inte har inlagda. Kollade just på ett nummer från en som ringde fel till mig igår.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-02-12 13:42
Ursprungligen av Archangel:

På min iPhone 3GS med OS 3.1.3 finns "share contact" längst ned i listan under ett nummer i samtalslistan även på nummer som jag inte har inlagda. Kollade just på ett nummer från en som ringde fel till mig igår.

Du har så rätt... Där finns ju faktiskt en "share-knapp" (när man tittar efter)!

Bevaka tråden