Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Höjd på DJ Bord?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Håller på att bygga en hemma studio hemma och ska bygga ett eget dj bord. Vad är en normal höjd på ett dj bord för en kille på 1,88? Vet att det är lite av en smak sak men på ett ungefär, vart brukar höjden ligga på?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-02-17 20:24

80 cm?

Testa att köpa 4 justerbara, kraftiga ben på IKEA så är nog saken i hamn.

  • Medlem
  • 2009-02-17 20:54

Finns det ben man kan justera så högt då? Tänkte själv byta 'bord' för min setup. En ide är väl annars att sätta ben på något form av skåp.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-02-17 21:23

Armbågshöjd om man har armarna sträkta neråt är bra ergonomiskt har jag för mig.

Jag bytte nyligen ut mitt hemmatillverkade till en perfekt lösning från Ikea, expedit. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50103086. Liggande blir det 79 cm högt och kanon plats för skivor under. Jag som är runt 180cm tycker det är lagom höjd. Får plats med två 1200, bred mixer och en liten högtalare. Det enda dåliga är att jag borde gjort det tidigare.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-02-17 22:20

timothys lösning låter vettig.

Knalla in på IKEA och kolla på skrivbordsavdelningen.. finns massa justerbara ben i olika längder och former.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/84609085 t.ex.
Diameter: 6 cm
Min. höjd: 70 cm
Max. höjd: 107 cm
Max belastning: 50 kg

Borsskivor och hurtsar du hänger på under är inte så dyrt där heller.

  • Medlem
  • 2009-02-17 22:31

Funderar lite på Timothys lösning + kanske domhär benen

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40148575

Har mitt jox på 1 meter nu, funkar bra för mig (1.92)

Ja.. "Armbågshöjd om man har armarna sträkta neråt" tyckte jag lät vettigt, och det är drygt 110cm på mig som är 1.89 så runt 80cm sådär låter lite Quasimodo.. Spelarna ger ju lite höjd och också så 1 meter kan jag också tänka mig är ok, inte lägre.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-18 05:28

>vänta ska kolla först>

hade bara en tanke
..vad heter dom där borden med gummibandsUpphängning som man sett lite varstans
..som man kan höjja sänka efter en jokkares ergonomi och vertikala\horisnotella leder + e helt ovidkommande gällande ~vibbrationer

att bygga ett sån setup från clas ohlsson kostar inte mkt
-- hänga upp i pakethållare i (bläckfiskar med krokar i ändorna av gummisnörena) .. va lite finurlig och finn ev ett bra stativ att bygga på .. jag e för snabb i vändningarna nu får att få ner alla tankar i DIYsvängen

Senast redigerat 2009-02-18 05:49
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-18 09:55

Dom bås jag byggt har jag utgått från armbåge, när arm är 90 grader ut, och satt bordet 13 cm lägre.

Spelaren är 10 cm utan slipmats, och 3 cm vinkel neråt mot spelaren är lagom.

/Tangen

//Förutsatt att man använder 1200/1210

  • Medlem
  • 2009-02-18 10:01

Tycker Tangens förslag låter utmärkt, det skulle jag gilla om jag spelade på det hela. För lågt är verkligen inte kul. Inte kul att lira om man får ont.

Här är en bild på Ikealösningen.

1
Bevaka tråden