Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

M-Audio Delta 1010LT - problem med input

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis installerat ett M-Audio Delta 1010LT i en vista (32 bit) PC, med de senaste drivrutinerna.

Jag har en mic kopplad till XLR 1-inputten, och i Deltas kontrollpanel har jag satt alla andra inputs (3-8) till mute).

Jag har byglat båda byglarna till "Mic Level +30dB gain", men i kontrollpanelen under input -> 1/2 in, så är +4dB förkryssat. Det får mig att undra om jag byglat fel, eftersom det verkar mer stämma överens med vad som kallas "Line Level"-bygling, med något som kallas "+4 mode".

När jag pratar i mikrofonen (det gäller f.ö. en pratad röstinspelning) så ser jag på kontrollpanelen att att ribban för input 1 går upp och ner, från 60 till 10 (upp-och-nedvänd skala) - alltså registrerar den ljud.

Glad i hågen testar jag att spela in med Windows egen ljudinspelare, sparar filen, och testar sedan att spela upp den. Men det finns inget på den. Jag hör inget, bara brus om jag höjer tillräckligt mycket, och öppnar jag den i ex. audacity som visar ljudvågor så ser jag bara ett streck. Den är dock inte 0 kb stor, så något borde väl ha i sig.

Några idéer på vad problemet kan vara? Borde det inte fungera när nu ljudnivån på kontrollpanelen för micken går upp och ner?

Här fixar man saker själv I audacity till exempel måste man tydligen välja vilket ljudkort som ska användas till inspelning. Efter jag valt det så funkar det prima.

1
Bevaka tråden