Jag har sagt till mig själv ett tag att mitt tusende inlägg är reserverat till min presentation så här kommer den:

Jag heter alltså Gabriel Fjellander och är student i Lund där jag läser nanovetenskap. Ursprungligen är jag från de småländska skogarna. Jag har hunnit bli 20 år och har hängt här sedan november 2006, ungefär en månad innan jag köpte min macbook.

Det var dock inte min första macerfarenhet. Sommarn -94 fick vi en gammal Apple Macintosh Plus av min faster och farbror, det var familjens första dator. Den har man lekt en del på kan jag säga. Det jag saknar absolut mest från den är nog Hypercard där jag tog mina första stapplande steg i programmering (nån som vet om det finns portat till OS X ). Shufflepack Café kan jag också sakna ibland. Sedan följdes det upp av en Apple II, utrangerat av Jordbruksverket i Jönköping om jag minns rätt. Där fanns klassiker som Tristan Pinball och Glider. På en tidig version av Pagemaker gjorde jag också ett par nummer av Fjellandernytt om jag minns rätt. Jag är sjukt nöjd med min Macbook nu och har lyckats omvända 3 av mina syskon och hjälpt till att se till att min flickvän köpt en mac också. Sen i somras är jag också nöjd innehavare av en iPhone 3G. 4life..

Mina intressen är, förutom Apple-världen där jag slukar det mesta jag kommer åt, musik och kyrkan. Jag spelar förstafiol i Lunds akademiska kapell och ägnar mig en del åt musik utöver det. Det har alltid varit ett stort intresse och det fortsätter det att vara. Jag är också rätt rejält insyltad i den kyrkliga världen. Jag är informatör och webmaster och lite annat för min församling här i Lund, Laurentiistiftelsen (hemsidan är urgammal och inget jag är stolt över. Jag är i slutskedet av att ha utvecklat en ny och den kommer att lanseras den 30 mars), webmaster och styrelsemedlem för den kyrkliga nomineringsgruppen FRIMODIG KYRKA (den hemsidan är jag nöjdare med) samt ordförande för Svenska Kyrkans Unga i Växjö stift..

99mac är en av de sidorna som jag alltid öppnar om jag öppnar Safari och det hade jag tänkt fortsätta med. Bra forum, bra kunskap och schyst stämning. På återseende när jag nått 10'000