Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ÅÄÖ i 3.0 programvaran som default!

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av staed:

Riktiga vCards kan skickas som SMS, men då bör de väl hållas rätt korta och endast innehålla namn och telefonnummer + eventuellt någon enstaka sak till.

Skickas det däremot som MMS så kan man ju skicka med bild och allt möjligt. Gissar att det är därför Apple valt att göra så.

Får väl se om man kommer att måsta skriva upp sig på obegränsade SMS/MMS för 129:-/mån till sommaren

Misstänker också detta. Med tanke på hur mycket info man kan ha i kontakterna kan man ju omöjligt få med detta i ett SMS. Däremot kanske man hade velat kunna skicka just bara namn och telefonnummer, men men... MMS är ju egentligen en bättre lösning, bara dyrare.

Observera att jag inte VET utan ~VET

Om man bara kan - med sms - skicka vCards som innehåller endast telefonnummer - och kanske adress - så är det ju värdelöst idag. Idag har vi mailadresser, hemsidor, Skype, MSN, etc etc
Måste alla - oavsett mobilmärke - använda mms för att skicka dessa moderna vCards - som innehåller vital modern information (bild är bara trams) - då förlåter jag totalsågningen av Apple's vCard/mms-lösning. Då är den ju ett måste.

För att nu återgå till trådens ämne..

Hur är det med tangentbordet, finns ÅÄ också under A som tidigare eller plockar Apple bort det när de lägger till de separata tangenterna?

Jag hoppas att de tar bort ÅÄ från A eftersom det borde ge en än bättre rättstavningsalgoritm.

--j

PS: Jo, jag vet att jag har frågat i en annan tråd också;)

Bevaka tråden