Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telenor & Halebop - Hur tänker dom till sommaren?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu när både Telenor o Halebop börjar sälja iPhone 3G först nu i slutet på cykeln, hur tänker dom om kunder köper en iPhone med 18 mån. bindningstid nu när de kommer en ny om typ 3-4 mån?? Varför jag undrar är också för att vi som köpte med Telia i somras har också drygt ett halvår kvar av abonnemanget. Min förhoppning är att vi ska kunna byta över till nästa iPhone med en övergångssumma..

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-03-20 14:35

Det struntar väl de i. De har som mål att sälja abbonemang. De är naturligtvis inte omöjliga, men jag tror att det i så fall blir frågan om att du helt enkelt får köpa den kontant och sälja din egna (hur lätt nu det blir om det kommer en nyare och bättre modell)

Vi har ju ingen aning om operatörerna kommer släppa den nya iPhonen kontant heller..
Men det känns som att dom borde/ hoppas klura på någon deal.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-03-20 17:34

För att? Vad har Telenor att vinna på det? - Inte ett jota. kunderna är ju redan uppbundna.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-20 22:08
Ursprungligen av westerlu77:

Nu när både Telenor o Halebop börjar sälja iPhone 3G först nu i slutet på cykeln, hur tänker dom om kunder köper en iPhone med 18 mån. bindningstid nu när de kommer en ny om typ 3-4 mån?? Varför jag undrar är också för att vi som köpte med Telia i somras har också drygt ett halvår kvar av abonnemanget. Min förhoppning är att vi ska kunna byta över till nästa iPhone med en övergångssumma..

Givetvis så tillåter de en att köpa den nya och förlänga sin bindningstid (som det fungerade när 3Gn kom)

Telia tillåter iaf inte att man förlänger sin bindningstid om man har mer än 3 månader kvar på sitt abonnemang.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-20 22:38
Ursprungligen av Marcus_R:

Telia tillåter iaf inte att man förlänger sin bindningstid om man har mer än 3 månader kvar på sitt abonnemang.

Inte just nu men vet i framtiden.

I så fall får man köpa den till kontantpris.

Jag vet att operatörerna gör som dom vill men jag hoppas dom tar sitt förnuft till fånga o fixar en övergångsdeal mellan gamla iPhone o ev. nya. De är nog många som vill byta upp sej.

1
Bevaka tråden