Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DIY pedalbord, budgetversionen

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-24 15:20

Har velat ha ett pedalbord ett tag nu men det verkar vara svårt att hitta nåt som är lagom stort, lagom portabelt och dessutom billigt så lösningen stavas väl som alltid DIY

Jag ville ju ha bilderna i inlägget egentligen, men ni fattar väl vilken bild som hör till vilken text.

Började med ett hyllplan från en gammal ikeahylla. 30 cm djup, bara att såga till lämplig längd och runda av hörnen. Sen ville jag ha lite lutning på det så jag skruvade på två klossar på ena långsidan.

Spraymåla allt svart och klä det med svart tyg. Möbeltassar på undersidan.

Sen var det bara att måtta så alla pedaler man ville ha med skulle få plats.

Allt passar sen perfekt i en sådan här väska http://www.thomann.de/se/thomann_effect_pedal_bag.htm

Total kostnad: 200 för väskan, 200 för kablar och kontakter (fast då använde jag bara hälften) och 100 för strömkablar och metallöglor att skruva fast pedalerna med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-24 15:21

Snyggt! Vad kör du för pedaler?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-24 15:30

Pedalkedjan är gitarr >> Boss DF2 >> Boss PS-3 >> Moddat rebote 2.5 delay, digitalt men låter väldigt analogt >> Ax1g multifx för modulationseffkter, stämmare och allt möjligt som jag inte har plats för enskilda pedaler till >> hemmabyggd fuzz med dubbla fuzzkretsar >> Phase90-klon >> Marshall Jackhammer, distpedal >> Behringer Flanger >> Boss DSD-2 delay

Syns inte det i fotona?

Alltid trevligt med egna lösningar...

,,,då får man som man vill ha det ... man behöver inte anpassa sig till någon tillverkare som "tror sig veta" hur du vill ha det...

Rock on man

//Dúnadan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-27 15:21
Ursprungligen av Dúnadan:

Alltid trevligt med egna lösningar...

,,,då får man som man vill ha det ... man behöver inte anpassa sig till någon tillverkare som "tror sig veta" hur du vill ha det...

Rock on man

Tack, bland de kommersiella lösningar jag tittade på så var det ett Pedaltrain 2 med gigbag som kom närmast det jag ville ha, nackdelarna var väl dels att det var lite dyrt och att jag hellre ville skruva fast pedalerna än använda kardborre.

Ah, hade missat konstruktionsprocessen. Väldigt bra blev det i alla fall kan jag intyga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-27 14:48

Snyggt jobbat!

1
Bevaka tråden