Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Begagnade objektiv

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-03-31 09:02

Vilka ställen kan ni rekommendera för att fynda begagnade prylar? Dels på nätet men även fysiska butiker (gärna i Uppsala/Stockholm området).

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-03-31 10:09

Fynda gör man bara av privatpersoner. ALLA butiker som handlar med begagnat tar överpriser. Enligt mitt sätt att se är det inte ens ett alternativ, men det beror lite på vad man är ute efter också. Häng på Blocket och Tradera är mitt råd.

Ursprungligen av planB:

Fynda gör man bara av privatpersoner. ALLA butiker som handlar med begagnat tar överpriser. Enligt mitt sätt att se är det inte ens ett alternativ, men det beror lite på vad man är ute efter också. Häng på Blocket och Tradera är mitt råd.

Håller med till 100%!

Jag sålde en gammal Nikon F3 för 1250kr och var jätte nöjd
och sedan såg jag vad de tar i en fotobutik på Upplandsgatan
inne i stan, runt 4000kr, men de hade säkert gett mej mindre
än hälften av vad jag fick privat om jag försökt sälja till dem.

Optiken var nästan ännu värre, nästan nya priser på begagnade
F4 200mm...

LCR

  • Medlem
  • 2009-03-31 14:39

Fast jag betalade endast 2 200:- för Sigma 30mm på Scandinavian Photo, vilket får ses som ett vackert pris med tanke på nypriset <3 500:-.

man brukar ju dessutom få en smula garantitid om man köper från butik - och i det stora hela är det väl lite lättare att gnälla om man får något att gnälla på...
ganska bra om man köper "moderna" prylar där vissa fel inte märks på en gång. (trassel med elektronik etc)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-03-31 17:52

Är det tillåtet att annonsera ut kamerautrustning till försäljning här i digitalfoto-forumet?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-03-31 18:25
Ursprungligen av dala:

Är det tillåtet att annonsera ut kamerautrustning till försäljning här i digitalfoto-forumet?

Nej, det är inte tillåtet. Men du kan sälja Mac-prylar på dedikerad forumdel.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-03-31 18:40

Fotosidan rekommenderas

Fotosidan rekommenderas

http://www.fotosidan.se/classifieds/

Är definitivt Sveriges största annonsplats för beg fotoutrustning, och har fördelen att det går att se hur länge medlemmarna varit med, vilka egna foton de publicerat, vilka inlägg de gjort i debatterna...

Risken att bli blåst (inklusive olika värdering av skicket på en pryl) minskar betydligt om den du gör affärer med har sitt rykte på ett forum att bevara, och ev sitt rykte som frilansfotograf.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-03-31 19:38
Ursprungligen av iba:

Fotosidan rekommenderas

http://www.fotosidan.se/classifieds/

Är definitivt Sveriges största annonsplats för beg fotoutrustning, och har fördelen att det går att se hur länge medlemmarna varit med, vilka egna foton de publicerat, vilka inlägg de gjort i debatterna...

Risken att bli blåst (inklusive olika värdering av skicket på en pryl) minskar betydligt om den du gör affärer med har sitt rykte på ett forum att bevara, och ev sitt rykte som frilansfotograf.

Håller med. Bra rekommendation. Köper/säljer själv främst där.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-03-31 18:58
Ursprungligen av Reisan:

Nej, det är inte tillåtet. Men du kan sälja Mac-prylar på dedikerad forumdel.

Vilken digitalkamera som helst kan väl ses som ett mac-tillbehör så det är nog bara att köra på.

Om du vill klämma på grejer så är klassiska "Schönherrs foto" på Upplandsgatan att rekommendera, det var ett tag sedan jag var där men upplever att de är både seriösa och kunniga.

Förhandtitta på nätbutik som dock inte är att betrakta som proffsig...www.schoenherrsfoto.se

1
Bevaka tråden