Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta iPhone - hur trygga innehållet?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iPhone har en spricka i glaset. Detta kan komma att leda till att jag byter den.

Så till min fråga: Hur genomför man detta byte i praktiken? Jag tänker förstås på musik, kontakter etc. och synkronisering.

Min nuvarande Iphone är ju på något sätt auktoriserad så att all min musik kan synkas över till den. Om jag får lämna den gamla som inbyte i Telias butik så kan jag väl inte avauktorisera den efter att jag lämnat bort den?

Den nuvarande telefonen har ju ett namn, skall jag ge den nya samma namn?

Det här är ingen paradgren för mig, som ni märker.... Så jag hoppas på vänliga och pedagogiska svar.

/Magnus

Varje gång du ansluter iPhonen till datorn synkroniseras innehållet automatiskt och en backup skapas. Om du sen får en ny iPhone ansluter du en bara till datorn och då får du valet att återställa den från backupen från gamla telefonen.

Du behöver alls inte "avauktorisera" den gamla iPhonen på något sätt.

Tack!

/Magnus

Faktum är att denna funktionen är sjuk smidig, jag bytte min iPhone och var lite nedstämd för att alla sms och anteckningar, inställningar osv skulle vara borta men ack nej, när den nya iPhonen kom hem visade det sig att den helt plötsligt hade allt precis som det var förut.

Det tackar vi Apple för!!

2g till 3g

Går det att föra över säkerhetskopian från sin gamla 2g lur till en ny 3g lur? Jag får nämligen inte upp dialog rutan.

Hittade svaret när jag letade runt, sloppy me..

1
Bevaka tråden