Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avinstallera program i OS X?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-14 17:56

Finns det någon lista likt i windows där man kan välja vilka program man vill avinstallera? Eller hur gör man egentligen? Eller kan det vara så att dom blir perfekt avinstallerade bara man drar programmen papperskorgen?

Peace and love

De flesta program är faktiskt bara att dra till papperskorgen (och tömma den) så är de borta

Det finns dock en del program som lägger filer på andra ställen på datorn och då finns programmet CleanApp som gör att man lätt kan ta bort allt som har med programmen att göra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-14 20:00

Jag brukar dra programmen till papperskorgen och tömma den. Någon gång då och då kollar jag igenom ~/Library (ibland även /Library och mer "gömda" mappar) för att se om någon rest finns kvar. Program som kommer med ett eget installationsprogram lägger (eller borde lägga) ett kvitto i /Library/Reciepts/ där man kan se vad programmet hade för sig under installationen. Fast jag vet inte hur man läser filerna och då är det kanske lite enklare med något liknande CleanApp som PiktorPucci tipsade om.

  • Medlem
  • 2009-04-14 20:38
1
Bevaka tråden