Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problemet med att iPhone tror hörlurarna är i

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-04-21 20:38

Har råkat ut för samma problem som många andra att iPhonen tror att hörlurarna sitter i fast de inte gör det.
Har också provat alla förslag till lösningar som beskrivits både här på 99.se och övriga nätet. Jag har provat pilla i hörlursuttaget med tops doppad i alkohol, juckat med kontakten, blåst i hålet, återställt telefonen och installerat om den helt. Inget har funkat för mig.
Däremot läste jag på en sida om att problemet är temperatur-relaterat (låter konstigt, jag vet). När telefonen blir varm tex när man hållit den i handen länge eller att den legat i fickan eller laddats så uppstår problemet för mig. När den svalnat så funkar den som den ska.
Någon som upplevt samma, eller kan förstå hur det kan bli så?

Citerat från http://www.iphonefaq.org/archives/97379:

"I found that high
Submitted by Anonymous (not verified) on March 25, 2009 - 10:18pm.

I found that high temperature makes this..
(when You had Your phone in the pocket - temp was higher, when You let him "rest" the temp was lower. I have this issue very often - solutions from net are not working form me.
When I start the call I have to hold my iphone with 2 fingers and not to close to my head ( when I hold the phone close to my ear he is warming fast and the issue comming up.....

Anybody can see the correlation between temperature of the phone and the issue?"

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-04-21 21:41
Ursprungligen av Arimos:

Har råkat ut för samma problem som många andra att iPhonen tror att hörlurarna sitter i fast de inte gör det.
Har också provat alla förslag till lösningar som beskrivits både här på 99.se och övriga nätet. Jag har provat pilla i hörlursuttaget med tops doppad i alkohol, juckat med kontakten, blåst i hålet, återställt telefonen och installerat om den helt. Inget har funkat för mig.
Däremot läste jag på en sida om att problemet är temperatur-relaterat (låter konstigt, jag vet). När telefonen blir varm tex när man hållit den i handen länge eller att den legat i fickan eller laddats så uppstår problemet för mig. När den svalnat så funkar den som den ska.
Någon som upplevt samma, eller kan förstå hur det kan bli så?

Citerat från http://www.iphonefaq.org/archives/97379:

"I found that high
Submitted by Anonymous (not verified) on March 25, 2009 - 10:18pm.

I found that high temperature makes this..
(when You had Your phone in the pocket - temp was higher, when You let him "rest" the temp was lower. I have this issue very often - solutions from net are not working form me.
When I start the call I have to hold my iphone with 2 fingers and not to close to my head ( when I hold the phone close to my ear he is warming fast and the issue comming up.....

Anybody can see the correlation between temperature of the phone and the issue?"

Visst kan det vara så, halvledare är värmekänsliga. Bara att lämna in....

Testa att pilla försiktigt med ett gem i hörlursuttaget. Jag fick ut en hel del ludd på det sättet.

Ta tops med lösningsmedel och torka i hörlursingången..Funkar för mig..Blås ut damm med en dust off.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-04-22 10:14
Ursprungligen av jurassic579:

Ta tops med lösningsmedel och torka i hörlursingången..Funkar för mig..Blås ut damm med en dust off.

citerar mig själv:

"Har också provat alla förslag till lösningar som beskrivits både här på 99.se och övriga nätet. Jag har provat pilla i hörlursuttaget med tops doppad i alkohol, juckat med kontakten, blåst i hålet, återställt telefonen och installerat om den helt."

Problemet verkar vara temperatrrelaterat då allting funkar när telefonen är sval.

Är det bara att göra som kenjon skrev, att lämna in den? Tråkigt i så fall. Då blir det andra gången jag skickar iväg den på ett par månader

1
Bevaka tråden