Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InDesign lägger till tomma sidor

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2009-05-04 15:24

Jag håller på med ett häfte på 26 sidor där sidorna 1 och 26 är omslagets utsida.

Jag anväder funktionen IN Booklet när jag skriver ut häftet och det har fungerat hur bra som helst men nu kan jag plötsligt inte skriva ut sida 1 och 26 på samma ark. Istället läggs det till tomma sidor. Sidan 1 skrivs ut till höger på första arket (vänstra sidan blir tom) och sid 26 hamnar på sid 4.

Jag har inte hållit på med det här dokumentet på väldigt länge men jag tror att problemet uppstod när jag tog bort 2 sidor.

Vad kan ha hänt och hur ska jag lösa problemet?

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-05-04 15:27

Du måste i dokumentet ha ett sidantal som är delbart med 4, dvs antigen 28 eller 24 sidor annars funkar det inte med uppslagen.

Testa om det gör någon skillnad.

  • Medlem
  • 2009-05-05 22:33
Ursprungligen av Mattias L:

Du måste i dokumentet ha ett sidantal som är delbart med 4, dvs antigen 28 eller 24 sidor annars funkar det inte med uppslagen.

Testa om det gör någon skillnad.

Kan man alltså inte rita limmade produkter med 26 sidor i InD?

  • Medlem
  • 2009-05-04 17:28

Alltså lägg till två tomma sidor (eller linjerade för anteckningar) mellan sid 25 och baksidan.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-05-05 22:44

Jo det kan du ju göra. Men nu var ju frågan om det gick att skriva ut via InDesigns Booklet dialog och det går inte utan att blanka sidor läggs till om du bara har 26 sidor i dokumentet. Prova själv.

  • Medlem
  • 2009-05-05 23:06
Ursprungligen av Mattias L:

Jo det kan du ju göra. Men nu var ju frågan om det gick att skriva ut via InDesigns Booklet dialog och det går inte utan att blanka sidor läggs till om du bara har 26 sidor i dokumentet. Prova själv.

mm, läste lite fort där...

1
Bevaka tråden