Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vilken kontroller? :S

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-09 20:43

Hej, ska snart införskaffa mig en midikontroller men vet inte vilket ännu.
Har öppnat ögonen för BCR2000 och UC33e då dom kostar såpass billigt
och verkar rätt händiga.
Jag ska använda kontrollern till Ableton och ha den till digital mixing, ska naturligtvis
vara användbar när man skapar musik också.
Jag vet att man går back på faders med BCR2000 men jag har hört att den känns
mindre plastig och är hållbarare än UC33, men det kanske är en myt?

Hur som helst, vilken kontroller ger mest mellan dessa och finns det någon
bättre kontroller än dessa för 1-2 lax?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-05-09 21:05

Nocturn kanske?
Har du mycket pluggar är den väldigt smidig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-05-09 21:09

EllerRemote Zero SL. Fast den kostar 3 lökar i och för sig. Men om du hittar en begagnad kanske...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-09 21:22

Ska kika lite på dom

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-09 21:31

Remote Zero SL såg rätt så intressant ut, någon som har testat den och kan säga om den är bra? =D

Jag har inte använt UC33e själv, men jag har en BCF2000 som jag använder med Live. I Mackie-läge tycker jag den är otroligt användbar tack vare alla automagiska funktioner. BCR2000 har jag inte testat lika mycket med Live, mest för att jag föredrar reglar framför rattar för att styra volym. Men mängden rattar är definitivt en fördel om man orkar mappa upp saker till dem... (annat än vad man får automatiskt i Live alltså).

Är lite nyfiken på Zero SL mkII, men vill se vad APC40 har att komma med först.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-09 22:03

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/de_DE/-/EUR/ViewProductDetail-Start?SKU=PCM0005710-000&ProductUUID=0&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList

Är det värt det att spendera på en sån kanske? Har både rattar och reglar samt en mackie liknande display.

EDIT: Eller är det bättre att köpa en BCR2000 kanske, och köpa en BCF2000 senare när man har råd så att man har båda?

Senast redigerat 2009-05-09 22:30
  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-09 22:37

APC40, verkar rätt galen. 444 euro från Tyskland. Undrar om man borde spara till en sån istället? Dock förhandsbokning.

Senast redigerat 2009-05-09 22:48

Vilka kontrollers man gillar beror ganska mycket på tycke och smak och hur man jobbar. Jag är som sagt nöjd med min BCF (och funderar på att integrera en BCR), men en UC33e är ju kompaktare än att köra BCF/BCR, med Zero SL får du displayer och APC40 har integrationen med Live... inte lätt.

Köper du en begagnad BCR/BCF/UC33e så borde du kunna sälja den för samma pengar, men annars kan det ju vara värt att vänta tills APC40 dyker upp. (Slutet av maj, så det är inte så länge.)

1
Bevaka tråden