Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det bra ljudkort med bara XLR och tele?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag spelar bara in analoga instrument och behöver därför inte alla miljoner digitala ingångar och sådant utan letar nu efter ett ljudinterface som tillåter mig att spela in XLR-mik och olika instrument med telekontakt till samt har hörlursutgång och möjlighet att koppla in monitorer.

Visst är det klart att det går att hitta sådant här - men saken är den att jag vill ha det i hög kvalitét också.

Focusrites Saffire-serie ger väldigt mycket för pengarna, och verkar motsvara vad du behöver.

Tack, ska kolla.

Förlåt, glömde nämna att det skall vara USB också eftersom jag sitter med MacBook.

Här har jag hittat precis vad som är rätt:

http://www.thomann.de/se/presonus_audiobox_usb.htm

Men hur är Presonus-grejerna i kvalitét?

Aha, USB.. Ja det förändrar ju läget lite

Presonus är väl ansedda, tror jag bestämt.

Svårt att hitta USB-kort med hög kvalité men EMU 0404 USB ska ha bra AD/DA-omvandlare.

  • Medlem
  • 2009-05-13 08:39

Kolla in MOTU-korten också.

Jah kan rekomendera mbox mini om du inte ska spela in mer än 2 kanaler samtidigt. Tycker att ljudkortet funkar bra ihopp med min macbook bra ljud riktigt låg brus nivå och så får du ett i mitt tycke bästa audio daw som finns på marknanden men i alla fall så får du ett helt gratis daw med ljudkortet som igen i mitt tycke är bättre än dom andras specielt om du ska bara jobba med audio och inte använda daw som ett instrument (läs Ableton). kostar 3,5K

1
Bevaka tråden