Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

dött ljudkort!!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter och grinar tyst för mig själv här för mitt ljudkort av typen echo audiofire 4 DOG just!

Det hela började med att jag pluggade in mik med fantommatning samtidigt som en elgitarr och allt gick snett, det kom först inget ljud från miken, sen började det surra märkligt, bli rundgång osv.

Jag körde kortet en stund till dumt nog eftersom rundgångsljudet gick att styra bort via consolen (även om den mikingången verkade vara trasig), men så PLÖTSLIGT dog kortet helt och hållet. Verkar som en säkring gått eller liknande.

Nu till frågan. Är det kört för mitt fina ljudkort eller borde det gå att laga på något sätt? Det kostade ca 2500 begagnat.. Tror inte jag fick med nån garanti

Usch vad jag är ledsen!!

okej nu har jag tagit mig samman lite här. Om jag får omformulera frågan: har någon här erfarenhet av ett totalkraschat ljudkort av denna modell (eller någon annan). Vad göra?

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-05-22 00:06

plocka ur det ur kortplatsen och låt det ligga ett par dagar... brukade funka med mitt maudio!

det är ett externt firewirekort! men tack för tipset jag låter det stå ett par dar och testar igen..

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-05-22 07:20

Inga garantier men man vet aldrig?

1
Bevaka tråden