Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Gumblar & Mac OS X?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läste detta

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2938193.svd

och det står Adobe Acrobat Reader, Flash och Windows Update.

Innebär detta att det bara är Win, eller påverkar detta också Mac ?

Är inte lika arrogant som man var förr om Macens säkerhet

LCR

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-05-23 10:58

Ja, både Flash och Acrobat tycks bli allt vanliga ingångar för skadlig kod till din dator. Därför kan det finnas vits att alltid se till att ha de senaste versionerna av dessa grejor. Även för Mac (länk 1, länk 2).

Uppdateringsinstruktioner

För Flash: http://kb2.adobe.com/cps/155/tn_15507.html

För Reader är det lite bökare. Jag upptäckte för en tid sedan att den automatiska uppdateringen inte fungerar över generationer (eller major versions som 8.x eller 9.x). Därför kan det vara bra att först kontrollera att man har den senaste generationen av Reader (för tillfället Adobe Reader 9) och därefter menyval Hjälp > Kontrollera om det finns uppdateringar...

Mitt (kritiserade) sätt att ha en Internet Mac och en icke-Internet kopplad
Mac för seriösa/private grejer känns mer och mer vettigt...

Ursprungligen av LCR:

Mitt (kritiserade) sätt att ha en Internet Mac och en icke-Internet kopplad
Mac för seriösa/private grejer känns mer och mer vettigt...

Under förutsättning att datorn som är privat är säker där den står så förstår jag inte kritiker av ditt tillvägagångssätt. Jag hade gjort likadant om jag hade haft orken och två maskiner. En sak att ta i beaktning - Alla kort, såsom minneskort av olika typer är idag utsatta för virus attacker, likaså USB minnen. Så i långa loppet är nog inte kopplingen mot Internet det största hotet utan det är om plattformen som du har är "säker" mot alla generella virus som florerar. Inget är helt säkert - allt verkar ha en skala. Men för att minimera problem såsom data förluster mm pga av eventuella virus så gör du nog rätt.

Till den som skrev "folie hatt" - "Naivt" skriver jag till denne person. inte på skämt då alltså..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-05-23 11:07

Annars skulle man ju kunna försöka att ha två konton på samma dator. Det bör räcka för den lovligt paranoide.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-05-23 12:31

Foliehatten på!

Det här gäller Adobe Acrobat 9.1? Det är inte i CS3 då?

Dmg-filen vill att jag ska hitta Acrobat-programmet så den kan uppdatera men det är grått där det ligger? Alltså, den acrobat jag har verkar inte vara den rätta.. därför jag undrar..

Av någon anledning hade jag redan senaste versionen av flash...underligt

1
Bevaka tråden