Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få Office Live för Mac att funka?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-28 17:05

Hej,
På mitt jobb så jobbar man med bland annat Office Live, där man delar
med sig av kalendrar och också har en kontakt lista som tydligen syncar med stssync
eller liknande. Allt detta funkar om man kör OutLook på PC, men jag vill inte köra Windows system på min MacBook och undrar om någon har en lösning hur man kan dela kalender mm och ladda ner kontakt lista med alla addresserna utan att synca mot OutLook???

Tacksam för svar!
Marcus

Korsposta inte! Det är mot forumreglerna. Har tagit bort 2 likadana trådar i andra underforum.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-28 17:48

Sorry! Stressig dag, och vill få det att funka.

Det verkar inte som om det går att få full Office Live-funktionalitet på en Mac. Läs det något indignerade sista inlägget i denna tråd: http://ask.officelive.com/smallbusiness/qna/p/2403/11252.aspx

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-06-04 13:47
Ursprungligen av Marcus T:

Hej,
På mitt jobb så jobbar man med bland annat Office Live, där man delar
med sig av kalendrar och också har en kontakt lista som tydligen syncar med stssync
eller liknande. Allt detta funkar om man kör OutLook på PC, men jag vill inte köra Windows system på min MacBook och undrar om någon har en lösning hur man kan dela kalender mm och ladda ner kontakt lista med alla addresserna utan att synca mot OutLook???

Tacksam för svar!
Marcus

Microsofts har, sin vana trogen, anpassat även denna tjänst för sitt eget operativsystem och sin egen webläsare. Du kan komma en bit på väg men inte hela vägen. Det enklaste är att installera Windows (Parallels/Fusion/Bootcamp) för den här typen av problem.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-06-07 13:53

Crossover räcker inte till. Inte om du ska använda tjänsterna och funktionerna fullt ut.

1
Bevaka tråden