Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook hårddisk krasch

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ok, min macbook verkade lite konstig, flera program hängde sig och jag bestämde mig tillslut för att tvångsavsluta dem. Sedan började hela macbooken hänga sig. Jag försökte starta om den, men misslyckades och efter ett 20 minuters väntan ströp jag datorn. Jag tände den sedan igen. Skärmen börjar lysa, men en mapp med ett frågetecken börjar blinka istället för det grå äpplet jag är van vid. Jag testar att sätta in skivan till leopard, och upptäcker att datorn inte hittar hårddisken.

Vad kan ha hänt? Jag har regelbundet backat upp allt material på hårddisken med time machine, så det är inga problem med att ha förlorat immateriellt material.

Ska jag satsa på att skaffa en ny macbook, eller ska jag ge mig på att reparera min 3 år gamla dator? Kostnad är självklart den allra viktigaste aspekten...

En ny hårddisk kostar ju inte särskilt mycket, så om det BARA är disken som gått så skulle jag nog testa att sätt i en ny disk och köra på det i och med att du kan byta den själv utan att bryta ryggen. Funkar det inte fortfarande, då kanske jag skulle skaffa nytt.

Vilken hårddisk rekommenderar du i sådana fall?

Jag funderar nästan på att köpa en ny maskin, men det hade ju varit kul om den gamla höll en generation till

Tja, kolla på www.komplett.se eller liknande, där brukar jag inhandla dylikt. Har kört Seagate och varit nöjd med dessa.

Låter som om det bara är att byta hårddisken. Sen blir den nog som ny igen.

Att byta på en MB lär inte vara så svårt. iFixit.com har en steg för steg-guide mm: http://www.ifixit.com/Categories/MacBook-13-Inch/86

1
Bevaka tråden