Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari v73 = ostabilt som aldrig förr

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ni samma problem med Safari v73 som jag?

De gånger som Safari har krashat har jag kunnat räkna på ena handens fingrar, fram till v 73 för BARA IDAG, har det pajjat 8 gånger.

vad är det frågan om?

  • Oregistrerad
  • 2003-04-24 21:03

Hm.. min 73:a är stabil som bara den.. händer detta lite när som helst, eller bara på vissa sidor?

Jag bara improviserar nu, men du kan ju alltid testa att kasta dina inställningar för Safari (ta bort ~/Library/Preferences/com.apple.Safari.plist) och se om det hjälper något.

/Fredrik

oftast när jag stänger ett helt fönster med massa tabbar (ca 10)

men det har hänt vid helt andra, helt olika tilfällen.. ska testa ett släng av plist och se!

  • Oregistrerad
  • 2003-04-24 21:11

Ett annat tips kan vara att slänga din cookies-fil när du ändå håller på (om det andra inte funkade):

~/Library/Application Support/WebFoundation/Cookies.plist

Lycka till..

ja nu är plisten borta. återkommer med resulstat..

alla cookies rök i morse då jag i desperation resettade safari.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-24 21:34

Apple discussions diskuteras detta rätt flitigt (Discussions -> Safari -> Safari Quits). Du kan ju titta om du hittar något annat tips där, men var lite försiktig med de tips du följer. Jag skulle t.ex. inte rekommendera någon att ta bort hela sin ~/Library och liknande.

Det verkar som om det finns ett plug-in till Safari som heter PithHelmet som kan trilskas. De andra tipsen handlar i stort också om att ta bort och skapa nya .plist filer för Safari, cookies och för Safaris bookmarks.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-28 14:28

Nu verkar det som om jag blir tvingad att följa mina egna tips.. tråkigt

Jag har problem med att Safari avslutas någon sekund efter det att jag stänger ett fönster. Någon annan som märkt samma sak?

/Fredrik

jo jag..

har faktist lugnat ner sig nu, men det händer nån gång per dag.

Det kraschar en gång var eller var annan dag hos mig. Skulle tro att det är för att programmerarna inte täppt till alla minnesläckor än. Jag har öppnat 37 nya fönster (varav jag nu har ett fönster med tre tabbar öppna) och Safari snor inte mindre än 456MB.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-28 16:19

Jag körde det första dagen det kom ut men det åkte i papperskorgen. De få gånger safari gick igång så stöp det efter nån minut. Håller mig till explorer än så länge...

/johan

Konstigt, jag har inga what so ever problem med Safari. Flyter på klockrent. Jag har följt utvecklingen även med de inofficiella byggnaderna, där kan jag hålla med om att det var ostabilt ibland, fast v.73 är ett bra steg frammåt.

Jag fick bara oväntade avslut ett tag. Jag kastade plist-filen och laddade ner en ny programfil. Har inte haft några problem sedan dess.

1
Bevaka tråden