Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reason och mac mini

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Är det någon här som kör reason på en mac mini? funkar det bra?

Om man köper en begagnad på 1,66mhz kommer det att flyta med den?

Tack för svar

Mvh
R

  • Medlem
  • 2009-06-10 15:07

Yes. Nu vet jag inte riktigt vilken prestanda det är på min mac mini, men reason anses väl väldigt resurssnålt? Det funkar fint på min iaf, och den e ngt år gammal.

sweet tack för svar! du har inte specen på din mini? den skall uteslutande användas till musikprodd enbart med reason enbart...

Har aldrig använt mac innan enbart pc, men jag antar att det inte är några svårigheter att koppla in extern USB ljudkort?

Det beror på om ljudkortet har drivrutiner för OSX eller ej. Men finns det såna så är det väldigt enkelt, ja

jo drivisar finns...

Frågan är dock om 1,66mhz med 1gb minne är nog för Reason 4?

Reason rullade bra på datorer som med dagens mått höll snigelfart, så en Mac mini 1.66 ska inte vara några problem.

OS X är dock ganska minneshungrigt, så mer minne är nog en bra idé, speciellt om du jobbar med stora samplingsbibliotek/Refills.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-11 10:53

Reason 3 susar fram på en PowerMac, men du bör ha en IntelMac för att köra Reason version 4 fullt ut.

ok... så en mini på 1.66mhz med intel processor är grönt...?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-11 15:37

Klockrent. Ljudkort behöver du inte heller, bara att koppla ljud ut till monitorer eller lurar. In med ett USB-klav så har du en komplett syntstudio.

va? klarar mac minis interna ljudkort av att få ner latency´n såpass bra utan ett externt ljudkort?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-11 18:05

Ja. Du kommer ner i 6 ms latency med MacOS X och interna ljudkortet. Funkar fantastiskt bra standalone.

coolt.. imponerande! och samtidigt skönt att mecka med drivisar i windows!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-12 14:46

Slippa yes!

Välkommen till den ljusa sidan.

haha missa att få med "slippa" i meningen men jag tror alla förstod att det skulle vara med där

då blir man "maciban" i veckan då

1
Bevaka tråden