Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

sq-10 + ms 50

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-15 09:50

Undrar vad han vill ha för MS50:an... skulle vara kul tillsammans med MS20. SQ10 har jag inte riktigt förstått varför den är så cool... jamenar 3+12 steg vadå valstakt. Går det att stoppa den efter säg 8 steg eller 16?

Analogmixer är ju alltid kul att ha men mja...

Mvh
Demokid

Ursprungligen av Demokid:

Undrar vad han vill ha för MS50:an... skulle vara kul tillsammans med MS20. SQ10 har jag inte riktigt förstått varför den är så cool... jamenar 3+12 steg vadå valstakt. Går det att stoppa den efter säg 8 steg eller 16?

Analogmixer är ju alltid kul att ha men mja...

Mvh
Demokid

När jag hade en SQ-10, på nittiotalet, så brukade jag stoppa den efter åtta steg. Tror minsann DAF också gjorde det, de har ju flera basar som bara är åtta steg långa.
Håller dock med om att SQ-10 är begränsad. En Oberkorn är ju betydligt lyxigare t ex.
Vill dock ha en igen...mest för att man ju är en idiot förmodar jag.

  • Medlem
  • 2009-06-15 12:37
Ursprungligen av Demokid:

... jamenar 3+12 steg vadå valstakt.

Lyssna ba på Liaisons Dangereuses (t.ex. Los Niños Del Parque) så hör du hur coolt det är med basgångar i 12/8!

Ursprungligen av VCO:

Lyssna ba på Liaisons Dangereuses (t.ex. Los Niños Del Parque) så hör du hur coolt det är med basgångar i 12/8!

+1!

En av de finaste låtarna som finns!

  • Medlem
  • 2009-06-15 15:56

+1

Och visst kan man stoppa den vid 8. Elller rättare sagt sätta looppunkten vart man vill.

Eller gör som jag, kör två SQ-10 så har du hela 24 steg att leka med!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-06-15 22:35
Ursprungligen av dar303:

Eller gör som jag, kör två SQ-10 så har du hela 24 steg att leka med!

Kan man inte göra det med en då? alternera mellan radera?

  • Medlem
  • 2009-06-15 22:39
Ursprungligen av Pehr:

Kan man inte göra det med en då? alternera mellan radera?

Visst kan amn det, men då tappar du ju en kanal som du kan styra filter elelr annat med?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-15 16:10

någon kom på att man ska minns ha 3 av allt för att täcka upp ev luckor -- med 2 kommer man nog närmare sanningen \ det man vill få ur tingestarna :Ð

\\ alla goda ting e ³

Senast redigerat 2009-06-15 16:58
1
Bevaka tråden