Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Styra VSTi med Prophet 08

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett problem. Jag vill kunna tweka min Arturia Minimoog V med min Prophet 08.

När jag ger knobbsen på Minimoog V´n samma värde som Prophet 08´an sänder (midi kontroll nummer) så funkar det inte. Ratten på Minimoog V´n går i botten så fort jag rör ratten på P08´an (vilket visar att den tar emot någon typ av midi info).

Har det med att P08´an har "oändlighets" rattar och inte vanliga pots? Någon som har en lösning på detta?

Har du kollat vad för slags midi som Propheten skickar? Det kan vara så att den skickar relativa värden, eftersom det är oändliga rattar (dvs serier av +1/-1 istället för specifika värden som 61, 62, 63, osv).

Sen har jag inte en aning om hur man får Minimoog V att tolka relativa värden, men det borde det ju finnas någon lösning på. (I värsta fall går dett att patcha ihop en omtolkare med PD eller liknande.)

Tack för tipset, efter att ha kollat lite i menyn så såg jag att P08´an sänder något som heter NRPN. När jag ändrade det värdet till CC så fixade det sig. Tack för ögon öppnaren.

1
Bevaka tråden