Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone OS 3.0: Push notification

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-18 13:00

Känner att det är dags att bryta upp tråden om iphone OS 3.0

Får ni push att funka?

Enligt denna sida ska man finna inställningarna enligt bilden nedan.

För mig ser det ut som vanligt. Ser ni denna inställning?

Du får inställningen när du installerat ett program som stöder push och där du i det programmet aktiverat push. Detta står dessutom att läsa i den stora 3.0-tråden.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-18 13:15
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-18 13:52

Stöder inte Mail den funktionen?

Ursprungligen av baller:

Stöder inte Mail den funktionen?

Det har den ju alltid gjort...? Eller vad menar du?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-18 14:07
Ursprungligen av Capeman:

Det har den ju alltid gjort...? Eller vad menar du?

Då har man ju redan ett program som stöder push, menar jag.

Ja, fast det är ju inte riktigt samma sak. Varför inte ladda ner Tap Tap Revenge? Stödjer push och är gratis. Så får du den där lilla knappen du så gärna vill ha.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-18 14:55
Ursprungligen av Capeman:

Ja, fast det är ju inte riktigt samma sak. Varför inte ladda ner Tap Tap Revenge? Stödjer push och är gratis. Så får du den där lilla knappen du så gärna vill ha.

Nähe. Märkligt. Ska göra det när jag kommer hem från landet, måste ha wifi då det överstiger 10 mb.

jag skulle vilja ha en mail symbol uppe i hörnet vid klockan. Så jag slipper unlocka varje gång jag vill titta om jag fått några nya mail.
Bara att trycka homeknappen och se det vore bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-18 14:56
Ursprungligen av demierre:

jag skulle vilja ha en mail symbol uppe i hörnet vid klockan. Så jag slipper unlocka varje gång jag vill titta om jag fått några nya mail.
Bara att trycka homeknappen och se det vore bra.

Jag med men ganska OT?

Jag skulle vilja ha gratis pizza resten av livet.

Ursprungligen av Capeman:

Jag skulle vilja ha gratis pizza resten av livet.

fyfan vilket fetto man skulle bli =p

Ursprungligen av demierre:

fyfan vilket fetto man skulle bli =p

[OT]
Hehe jo sant. Fast gott hade det varit.
[/OT]

Den här ikonen som man skulle få, den glada smileyn, eller som man i alla fall har sett vid presentationer osv, har inte dykt upp hos mig. Någon som vet varför och vad exakt den ikonen innebär?

Vet att den har med push notification att göra, men exakt vad?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-06-18 18:02
Ursprungligen av velgro77:

Den här ikonen som man skulle få, den glada smileyn, eller som man i alla fall har sett vid presentationer osv, har inte dykt upp hos mig. Någon som vet varför och vad exakt den ikonen innebär?

Vet att den har med push notification att göra, men exakt vad?

Ikonen tillhör något program (chatt?), det som är nytt är den lilla röda cirkeln med en etta i. Så du måste först ha ett program som stöder Push....

funkar push med gmail nu?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-18 18:23
Ursprungligen av Helmot:

funkar push med gmail nu?

Det är OLIKA push.

Denna tråden handlar om push notifications i olika program, inte på mailen...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-06-18 20:42
Ursprungligen av zappee:

Det är OLIKA push.

Denna tråden handlar om push notifications i olika program, inte på mailen...

Vi kan ju förtydliga oss lite. Det heter Active Sync när det handlar om mail från Exchange-servrar. Och den fungerar faktiskt riktigt bra. Men under förutsättning att själva nätverksförbindelsen är felfri. Jag får det att fungera med WiFi och GSM men inte med 3G. Det lutar, men jag har inget belägg för det, att det är något mög med min radiodel. Service hägrar...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-06-18 21:12
Ursprungligen av frazze:

Vi kan ju förtydliga oss lite. Det heter Active Sync när det handlar om mail från Exchange-servrar. Och den fungerar faktiskt riktigt bra. Men under förutsättning att själva nätverksförbindelsen är felfri. Jag får det att fungera med WiFi och GSM men inte med 3G. Det lutar, men jag har inget belägg för det, att det är något mög med min radiodel. Service hägrar...

Förtydliga....
Push kallar de det när man kör mobile.me. Exchange har jag aldrig kört.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-06-18 18:35

någon som har sett röken av några "nya" program med push?
Jag trodde det skulle bli en slags explosion med nya program nu när 3.0 är släppt.... :/

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-18 18:37
Ursprungligen av f-our1:

någon som har sett röken av några "nya" program med push?
Jag trodde det skulle bli en slags explosion med nya program nu när 3.0 är släppt.... :/

Det finns ett som jag länkade till lite högre upp men annars så kommer det nog fler program inom en snar framtid.

Här är också en lista:

http://www.macrumors.com/2009/06/18/early-iphone-3-0-enabled-push-notification-apps/

Angående smiley-ikonen så är det bara en "fejk"-ikon som Apple använder i PR-syfte just för att indikera push notifications-funktionen. Det är alltså inget existerande program och du kommer inte att få/skall inte ha den ikonen i din telefon.

Så...för mig funkar allt klockrent. MobileMe fixar ju inte kalenderprenumerationer - vilket är pinsamt uselt - men nu fixar min iPhone det :-). Nu väntar jag bara på en update av Skype-appen så den blir push - då kan jag ge bort min Skype-certade trådlösa telefon (kör mot routern) och alltså bli av med ännu en apparat. Det blir bara bättre och bättre.
(jag har EN vän som diggar mms (kör Nokia) - nu är hon glad också - har redan fått flera stycken och har t.o.m. skickat ett par - bildhaikusar kan man säga - det är en slags konstform vi utvecklat)
Hallelujah.

1
Bevaka tråden