Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudkortsdjungel

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Ska bege mig in i ljudkortsdjungeln igen. Mitt förra började ryka, näst intill brinna:(
Av tidigare erfarenheter av förra kortet, så har jag förstått att jag inte behöver 8 in/ut. Spelar nästan bara in en sak i taget, via ett lagom stort mixerbord. Jag använder Pc, har FW 4 pins och många usb portar. Behovet är bra ingångar och stabila drivisar. Pris? Upptill 4k har jag nog råd med. Någon som sitter på bra erfarenheter med liknande kort. In/ut kan vara fler men inte nödvändigt. Bör sägas att jag har sneglat lite på digidesigns sortiment.

Alltid tacksam för svar.

TDM

Fick just hem mitt TC Electronics Konnekt6 Desktop från Thomann. Kan återkomma när jag vet att det faktiskt är så bra som det verkar

Ungefär i samma situation som du dock. Mitt Terratec-interface (Mic8+) brann upp en varm sommardag ... men sedan dess har jag insett att två kanaler in räcker rätt bra det med

Ursprungligen av Oberfunker:

Fick just hem mitt TC Electronics Konnekt6 Desktop från Thomann. Kan återkomma när jag vet att det faktiskt är så bra som det verkar

Ungefär i samma situation som du dock. Mitt Terratec-interface (Mic8+) brann upp en varm sommardag ... men sedan dess har jag insett att två kanaler in räcker rätt bra det med

Skulle inte rekommendera Konnekt 6. Bara haft strul med det ända från början!
Haft mitt sen det släpptes. Sjukt snyggt och smidigt kort... ifall det bara ville sluta krångla med drop outs & knaster så Kört det både i XP & OSX på Mac Pro med flera modeller.
Samma visa på alla datorer+OS.

Ursprungligen av drifter7508:

Skulle inte rekommendera Konnekt 6. Bara haft strul med det ända från början!
Haft mitt sen det släpptes. Sjukt snyggt och smidigt kort... ifall det bara ville sluta krångla med drop outs & knaster så Kört det både i XP & OSX på Mac Pro med flera modeller.
Samma visa på alla datorer+OS.

TC hade problem med drivrutinerna i början men detta verkar vara avklarat nu för de två jag känner som kör TC har inga problem (en Mac och en PC).

Såg att Focusrite släpper nytt:

http://www.focusrite.com/products/saffire/saffire_pro_24/

Kan bli prisvärt.

Dem borde sätta ut varningstexter på dem där rackarna. Tc burken hade ju allt jag behövde, bra pris. Ser fram emot ett omdöme. Dem stödjer 6 till 4 pins FW oxå.
Tack för tipset.

Konnekt6 eller Firebox skulle jag titta närmare på.

Gilbert> Har du nagon egen erfarenhet av ngn av dessa kort som du kan dela med dig? Last alldeles for manga recensioner pa sistonde.

Ursprungligen av tobdamob:

Gilbert> Har du nagon egen erfarenhet av ngn av dessa kort som du kan dela med dig? Last alldeles for manga recensioner pa sistonde.

Firebox: Ja

TC: Testat snabbt hos bekant.

1
Bevaka tråden