Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone OS 3.0

Tråden skapades och har fått 977 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Jetwash:

Är det bara jag som tycker att det är ruggigt skönt att Safari cachar sidor i iPhone OS 3.0 , äntligen går det att surfa ordentligt!

Nä, det är fiffigt. Men kan du aktivera bedrägeriskyddet? Jag kan ej.

Ursprungligen av Snabeldrake:

Nä, det är fiffigt. Men kan du aktivera bedrägeriskyddet? Jag kan ej.

Bedrägeriskyddet verkar diskuteras på mängder av forum har jag sett. Ingen som har den funktionen vad jag kunnat se...lite märkligt?

Angående cache...hade inte riktigt koll på att det var nytt :">. Varför fanns det då möjlighet att bla "rensa cache" i versionen pre 3.0?

  • Medlem
  • 2009-06-18 20:38

HJÄLP !
Läst hela tråden och suttit med först Telia support 30 min och därefter Iphone support 45 min utan att kunna lösta problemet.
Får felmeddelande " Iphone enheten kunde inte återställas. ett okänt fel uppstod kod 1604"

Ursprungligen av Aerox:

HJÄLP !
Läst hela tråden och suttit med först Telia support 30 min och därefter Iphone support 45 min utan att kunna lösta problemet.
Får felmeddelande " Iphone enheten kunde inte återställas. ett okänt fel uppstod kod 1604"

Just nu är alla väldigt överjobbade på det här.
Därför drar sig någon för att svara. Därför att när man hjälpt gubbe nummer 600, så kommer gubbe nummer 601 med samma fråga.

Du ger oss inte mycket att gå på.
Vilken iPhone? Vilken programversion.
Vad hade du gjort med den innan? Jaolbreak osv?
Vilken operatör?

Har du sökt lite på Google om Iphone och Error 1604.

Har ett svagt minne om mappstruktur och jailbreak.

Kollat på iPhun.se (ifun?)

det finns mkt man kan göra själv.

  • Medlem
  • 2009-06-18 21:18

Köpt 080711 på Telia, I-mini abbonemang, har googlat felkod men ingen hjälp.

Ursprungligen av Aerox:

Köpt 080711 på Telia, I-mini abbonemang, har googlat felkod men ingen hjälp.

Varför kan man inte låta bli att försöka hjälpa?

Kör du Windows eller Mac OS X?

Har du läst den här:

http://support.apple.com/kb/TS1275

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-18 21:50
Ursprungligen av Aerox:

Köpt 080711 på Telia, I-mini abbonemang, har googlat felkod men ingen hjälp.

Jag får 68300 träffar, så du har kollat igenom alla dessa?

http://www.google.se/search?q=iphone+error+1604

Enligt Teliasupport är ett stort problem att MMS 4466-server (eller vad vi skall kalla den) gick på knäna och förmodligen "droppade" en massa aktiveringar.

Därför kan man be Telias kundtjänst aktiver adet hela. Man skall visst kunna gå in på "mina sidor" på telia och Först avaktivera MMS, sedan lå på det igen. Då går en ny aktiveringsorder ut och du har MMS:en fixade inom 10-15 minuter.

Vidare dubbelkollade vi inställningarna och det skall vara port 80 , inte 8080
Alltså: MMS-proxy = 19.209.134.132:80

APN (APN UNDER "MMS" ALLTSÅ skall vara "mms.telia.se"
Användarnamn och lösenord skal vara tomma.
Max meddelandestorlek skall vara 307200

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-06-19 00:19
Ursprungligen av Goflorp:

Man skall visst kunna gå in på "mina sidor" på telia och Först avaktivera MMS, sedan lå på det igen. Då går en ny aktiveringsorder ut och du har MMS:en fixade inom 10-15 minuter.

Det kan jag bekräfta att det fungerar. Jag har visserligen gjort det för företagsabb, men dom har ju också Mina Sidor. Och där tog den inte många minuter. Dock värt att berätta att jag fick inte det att fungera om jag inte efter det startade om min iPhone.

Ursprungligen av Goflorp:

Vidare dubbelkollade vi inställningarna och det skall vara port 80 , inte 8080
Alltså: MMS-proxy = 19.209.134.132:80

APN (APN UNDER "MMS" ALLTSÅ skall vara "mms.telia.se"
Användarnamn och lösenord skal vara tomma.
Max meddelandestorlek skall vara 307200

Hmmm, intressant. För jag kör framgångsrikt med dom ursprungliga inställningarna som kunde laddas ned från nätet hos någon svensk killes blogg. Där fick jag en ipcc-fil. Alltså port 8080, apn online.telia.se och ingen maxstorlek.

För min del spelar det ingen roll om det står 80 eller 8080. Det funkar med båda.

Ursprungligen av Goflorp:

Vidare dubbelkollade vi inställningarna och det skall vara port 80 , inte 8080
Alltså: MMS-proxy = 19.209.134.132:80

Goflorp, du slog nog huvudet på spiken. Precis så där har jag upplevt att jag haft det. Likaså är de MMS-inställningar du postar exakt de som din iPhone bör ha från början när du uppdaterat till 3.0. Jag for runt och ändrade fram och tillbaka som en galning igår kväll. Till slut körde jag en återställning av inställningarna och lät den vara över natten. Idag fungerar allt precis som det skall.

Kvalitetspost!

Tja, ja har försökt koppla min 3G med 3.0 till min bluetoothhögtalare, men misslyckas varenda gång. Någon annan som testat? De står ju att man kan "Ansluta kompatibla Bluetooth-stereohörlurar", men vad menas med kompatibla?

Ni som har Iphone + 3 operatör , Kan ni säga om eran internet funkar i Iphonen ?

Min sluta funka för 1 timma sedan, Appstore , Itunes , Safari funkar ej...

Nån med samma problem ?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-06-18 22:55

Jag kör med 3 och det fungerar problemfritt nu och har så gjort under kvällen då jag pillat. Antagligen nåt lokalt strul med nån 3-mast bara.

Ursprungligen av Lionhart:

Ni som har Iphone + 3 operatör , Kan ni säga om eran internet funkar i Iphonen ?

Min sluta funka för 1 timma sedan, Appstore , Itunes , Safari funkar ej...

Nån med samma problem ?

Ursprungligen av CEk:

Jag kör med 3 och det fungerar problemfritt nu och har så gjort under kvällen då jag pillat. Antagligen nåt lokalt strul med nån 3-mast bara.

hmm, Konstigt, Min funkar inte, kan inte surfa eller använda Appstore + Itunes

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-18 21:57
Ursprungligen av wonderwhy:

Tja, ja har försökt koppla min 3G med 3.0 till min bluetoothhögtalare, men misslyckas varenda gång. Någon annan som testat? De står ju att man kan "Ansluta kompatibla Bluetooth-stereohörlurar", men vad menas med kompatibla?

Antagligen några som är testade och fungerar med iPhonen. Vad är det för högtalare du använder?

Ursprungligen av zappee:

Vad är det för högtalare du använder?

Ja använder en Altec Lansing iMT525 å den har funkat me alla mobiler jag haft innan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-18 22:18

Tack för den apple. Vi med 10.4 är körda om vi vill köra tethering......

NOTE: To use iPhone as a modem with a Mac computer, it must be running Mac OS X version 10.5.7 or later

Ursprungligen av markus:

Tack för den apple. Vi med 10.4 är körda om vi vill köra tethering......

NOTE: To use iPhone as a modem with a Mac computer, it must be running Mac OS X version 10.5.7 or later

Inte helt och hållet! Internetdelning över bluetooth fungerar för mig på min gamla powerbook med 10.4.11. Det ska till och med fungera står det på apples supportsidor.

Det står safari kunde inte öppna sidan eftersom servern slutade svara,

Är det nåt med APN ?

Ursprungligen av Lionhart:

Det står safari kunde inte öppna sidan eftersom servern slutade svara,

Är det nåt med APN ?

Är det så på alla sidor? Har det blivit så hela tiden? Fungerar e-post?

Ursprungligen av Capeman:

Är det så på alla sidor? Har det blivit så hela tiden? Fungerar e-post?

varit så nu i Ca: 2 tim

inget som har med internet funkar

Det enda som funkar är ju spela spel och Ipoden och Ringa , LOL

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-19 00:43

jälar skit, nu har det hänt något med min kära lilla Iphone, kör en vanlig 3g från telia, inga jailbreakde eller nått sådant i den .
Skulle försöka få igång mms och gick in på inställningar och skrev in allt som man skulle göra enligt http://www.teliaiphoneblog.se/?p=166 , det enda som jag behövde ändra var port....från 80 till 8080, sen ska man ju starta om den.....men den vill inte starta upp igen, kommer bara till apple loggan och stått och tuggat så i 10 min nu.....något förslag vad man ska göra?

Ursprungligen av querto:

jälar skit, nu har det hänt något med min kära lilla Iphone, kör en vanlig 3g från telia, inga jailbreakde eller nått sådant i den .
Skulle försöka få igång mms och gick in på inställningar och skrev in allt som man skulle göra enligt http://www.teliaiphoneblog.se/?p=166 , det enda som jag behövde ändra var port....från 80 till 8080, sen ska man ju starta om den.....men den vill inte starta upp igen, kommer bara till apple loggan och stått och tuggat så i 10 min nu.....något förslag vad man ska göra?

Den dyker inte upp i iTunes heller?(om du har den inkopplad alltså)
Vad kör du för dator och plattform?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-19 00:56
Ursprungligen av theplague:

Den dyker inte upp i iTunes heller?(om du har den inkopplad alltså)
Vad kör du för dator och plattform?

nope, försökt att hitta den i itunes men den vill inte synas där. Prövat att kallstarta den och sätta i sladden så att laddningen kommer igång men inte ens den vill funka

kör pc, xp

nu jälar....tryckte ur simkortet och prövade med en start , och sisådär då kom den ingång igen, stängde av , i med sim igen och då ville den vara med på banan igen.....

Känns som det borde komma en uppdatering till 3.0 snart eftersom det är massa småfel som folk har.....

tack för hjälpen och visat intresse iaf....

natti på er

leverans rapport sms

Jag har för mig att det stod att det skulle gå att få leveransrapport på sms när 3.0.
Någon annan som hört det ?

Ursprungligen av querto:

jälar skit, nu har det hänt något med min kära lilla Iphone, kör en vanlig 3g från telia, inga jailbreakde eller nått sådant i den .
Skulle försöka få igång mms och gick in på inställningar och skrev in allt som man skulle göra enligt Telia iPhone Blog Bloggarkiv Tips för er som pysslar med 3.0 , det enda som jag behövde ändra var port....från 80 till 8080, sen ska man ju starta om den.....men den vill inte starta upp igen, kommer bara till apple loggan och stått och tuggat så i 10 min nu.....något förslag vad man ska göra?

Har du försökt med hålla inne "homeknapp" samtidigt med "on/off-knapp i några sekunder tills släcker ner och startar om...någon typ av reset som räddat mig ett par gånger när den "frusit".

Sedan var det väl det där med "från 80 till 8080"...det får du kanske kolla upp. Står om detta bara lite högre upp i tråden.

EDIT: theplague var lite snabbare. Jag visste inte att du liksom hade den inkopplad när jag postade...då kanske inte mitt tips var så "hett".

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-19 01:04
Ursprungligen av Karlsson:

Har du försökt med hålla inne "homeknapp" samtidigt med "on/off-knapp i några sekunder tills släcker ner och startar om...någon typ av reset som räddat mig ett par gånger när den "frusit".

Sedan var det väl det där med "från 80 till 8080"...det får du kanske kolla upp. Står om detta bara lite högre upp i tråden

japp, en sk kallstart enligt mig....jag ska ringa till felia imorgon och kolla upp detta med 80 resp 8080....men eftersom dom skrivit på sin egna sida att det ska vara 8080 så testade jag med det ......sen får vi se om det fungerar imorgon bitti

Jag har en fråga: Hur tethrar man med iphonen? jag har menyn att jag kan gå in och slå på det, men när jag ansluter till datorn dyker inget upp! hur göra? (Windows XP)

jag vill ansluta via usb, och gärna instruktioner om vilka mappar man ska gå in i eller om man ska konfigurera något i iphonen, som vpn lr ngt sånt. eller hur man går in i datorn?
vore sjukt snällt att få hjälp med detta så snabbt som möjligt!
tack på förhand!

Bevaka tråden