Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Efter 3.0 - Wifi segt att komma igång efter autolock

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-22 12:33

Är det någon annan än jag som märkt av att efter 3.0 uppgraderingen så tar det mellan 6-10 sekunder för iphonen att återkoppla till trådlösa nätet efter att den gått i autolock/sleep? Märkte inte av det på samma sättt förut..
Ställer till en del problem...

Edit.
Testade lite mer och det ligger runt 12 sec.Ändrade från dhcp till static ip och då går det på2-3 sekunder de gånger jag testat..

Senast redigerat 2009-06-22 13:41

Samma här.

  • Medlem
  • 2009-06-22 14:16

Även 'tröskeln' för att få lyckad anslutning måste ha ändrats. Efter 3.0-uppdatering får jag inte kontakt med wifi-routern på ställen där det gick bra förut. Även Telias Homerun-basstationer måste jag nu gå närmare för att få kontakt.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-22 14:23
Ursprungligen av DrDip:

Även 'tröskeln' för att få lyckad anslutning måste ha ändrats. Efter 3.0-uppdatering får jag inte kontakt med wifi-routern på ställen där det gick bra förut. Även Telias Homerun-basstationer måste jag nu gå närmare för att få kontakt.

För mig har det ändrats måste jag säga. Där jag alldrig lyckades få trådlöst tidigare kan jag nu få det. Jag och min bror delar internet genom wifi. Det är ca 50m mellan oss och min datorn snappar upp wifi bra men min iphone gjorde inte det förut men nu så har jag kontakt hela tiden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-22 21:23

Jag håller med TS. Någon som vet vad man kan göra för att få bättre signal ?

1
Bevaka tråden