Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Top Sites funkar inte

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alvesta
  • 2009-06-22 21:25

Jag kör Safari 4 på min PC och Top Sites funkar inte. Det har säkerligen med mitt grafikkort att göra.

Kan jag göra något åt det eller måste jag byta grafikkort?

Om du nu misstänker att det beror på brister i hårdvaran, så vore det bra om du berättar lite mer om din dator... minne, operativsystem, grafikkort, osv

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2009-06-22 21:58
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om du nu misstänker att det beror på brister i hårdvaran, så vore det bra om du berättar lite mer om din dator... minne, operativsystem, grafikkort, osv

Sorry.

1 GB RAM
Win XP - Pro
ATI Radeon 9250

Mycket mer behövs väl inte vetas av?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-22 23:07

Ja, som du ser i Apples support-dokument (se ovanstående länk) så behövs det ett grafikkort som klarar DirectX 9, och ditt 9250 klarar bara DirectX 8.1.

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_ATI_Graphics_Processing_Units#Radeon_R200_.288xxx.2C_9xxx.29_series

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2009-06-22 23:40
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, som du ser i Apples support-dokument (se ovanstående länk) så behövs det ett grafikkort som klarar DirectX 9, och ditt 9250 klarar bara DirectX 8.1.

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_ATI_Graphics_Processing_Units#Radeon_R200_.288xxx.2C_9xxx.29_series

Så jag måste med andra ord skaffa ett nytt grafikkort?

Måste och måste. Top sites kan man ju leva utan. Men om du vill använda top sites med din nuvarande dator verkar det som att du måste byta grafikkort. Annars rekommenderar jag en Mac

Jag själv skulle strunta i att lägga dyra pengar att byta grafikkort bara för att få denna "top sites"-funktion då safari funkar bra utan den. Du har redan flera historiafunktioner i webbläsare som du kan använda.

1
Bevaka tråden