Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone OS 3.0

Tråden skapades och har fått 977 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-25 14:04
Ursprungligen av acke:

En genibra sak jag läste om. Apple har gjort ett diagnosprogram till iPhones för att mäta batteriförbrukning. Folk som klagar på dålig batteri får ladda ned ett program som körs i bakgrunden och som sedan skickar in statistik till Apple som kan bedöma. Skulle jag gärna se till Apples bärbara!

Det skulle vara utmärkt. Men jag vet inte om man vill dela med sig allt man gör på datorn till Apple eller någon anna för den delen. På iPhonen kan man inte göra så mycket.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-25 18:53
Ursprungligen av Robo-X:

Det skulle vara utmärkt. Men jag vet inte om man vill dela med sig allt man gör på datorn till Apple eller någon anna för den delen. På iPhonen kan man inte göra så mycket.

//Rob

Så länge det inte står, acke besöker, nordea, facebook, 99.se utan bara acke använder Safari mellan klockan X och X och det drar så mycket processor osv så har jag inga problem med det.
Olika sätt att tänka men jag tycker det faller på sin egen orimlighet att Apple ska ha tid, kraft eller ha intresse att använda den infon till annat än just batterihantering. Eller vad säger ni?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-25 16:44
Ursprungligen av acke:

En genibra sak jag läste om. Apple har gjort ett diagnosprogram till iPhones för att mäta batteriförbrukning. Folk som klagar på dålig batteri får ladda ned ett program som körs i bakgrunden och som sedan skickar in statistik till Apple som kan bedöma. Skulle jag gärna se till Apples bärbara!

Var hittar du det?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-25 16:49
Ursprungligen av zappee:

Var hittar du det?

Här t ex.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-25 16:52
Ursprungligen av Robo-X:

Här t ex.

//Rob

Ah, okej. Bara för 3GS då vad jag förstår?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-25 17:45
Ursprungligen av zappee:

Ah, okej. Bara för 3GS då vad jag förstår?

I sista stycket står det
"Almost everything is recorded, from the Wi-Fi status to the launch of an application. When discovering the beauty and the power of theiPhone 3G/3G S many customers have a tendency to use it as a mobile computer, heavy internet browsing device and a mobile game station, while heavily calling friends to report how they are in love with their new mobile phone. With such usage, the battery life will be reduced to couple of hours, as with any notebook heavily used. This procedure will allow Apple to indentify if the short battery life is related to the heavy usage or to a defective unit."

Så enligt det gäller det ju 3g med och inte bara 3GS.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-06-25 17:48
Ursprungligen av Exstaz:

I sista stycket står det
"Almost everything is recorded, from the Wi-Fi status to the launch of an application. When discovering the beauty and the power of theiPhone 3G/3G S many customers have a tendency to use it as a mobile computer, heavy internet browsing device and a mobile game station, while heavily calling friends to report how they are in love with their new mobile phone. With such usage, the battery life will be reduced to couple of hours, as with any notebook heavily used. This procedure will allow Apple to indentify if the short battery life is related to the heavy usage or to a defective unit."

Så enligt det gäller det ju 3g med och inte bara 3GS.

Nja, det står om hur användarna av 3G/3Gs använder sin iPhone. Det står inte att programmet funkar på båda modellerna.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-25 17:54
Ursprungligen av kenjon:

Nja, det står om hur användarna av 3G/3Gs använder sin iPhone. Det står inte att programmet funkar på båda modellerna.

Men om man nämner 3g borde man nämna 2g med eftersom den används till istort sett samma sak. Visst du har inte 3g uppkopling men många har edge vilket gör att dom kan göra istort sett samma saker men tar lite längre tid bara.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-06-25 18:36
Ursprungligen av Exstaz:

Men om man nämner 3g borde man nämna 2g med eftersom den används till istort sett samma sak. Visst du har inte 3g uppkopling men många har edge vilket gör att dom kan göra istort sett samma saker men tar lite längre tid bara.

Jag tror att den ökade hastigheten gör att folk i allmänhet använder sin iPhone 3G till betydligt mer Internetrelaterade aktiviteter. Men det är bara min åsikt....

Ursprungligen av kenjon:

Jag tror att den ökade hastigheten gör att folk i allmänhet använder sin iPhone 3G till betydligt mer Internetrelaterade aktiviteter. Men det är bara min åsikt....

Njae, jag vete sjutton. Jag surfade nog lika mycket på min 2G som min 3G. Det var lika med mitt 9600 modem jag har för mig att jag hade, det var jäkligt segt men jag visste inte bättre

Ursprungligen av akerstrom:

Njae, jag vete sjutton. Jag surfade nog lika mycket på min 2G som min 3G. Det var lika med mitt 9600 modem jag har för mig att jag hade, det var jäkligt segt men jag visste inte bättre

Dagens ungdom har aldrig varit rädda för att koppla in ngt i ett telefonjack som inte vart märkt med lappen "Denna utrustning är Godkänd av Televerket"

När jag började surfa var det på ett 300Bauds modem.... och senare 75/1200

Ursprungligen av Goflorp:

Dagens ungdom har aldrig varit rädda för att koppla in ngt i ett telefonjack som inte vart märkt med lappen "Denna utrustning är Godkänd av Televerket"

När jag började surfa var det på ett 300Bauds modem.... och senare 75/1200

Respekt!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-06-25 20:47
Ursprungligen av Goflorp:

Dagens ungdom har aldrig varit rädda för att koppla in ngt i ett telefonjack som inte vart märkt med lappen "Denna utrustning är Godkänd av Televerket"

När jag började surfa var det på ett 300Bauds modem.... och senare 75/1200

Nu blir det verkligen OT

Någon som kommer ihåg BBSen Äpplet?

Tycker vi håller oss till ämnet istället.

Jag kan starta "ohämmad nostalgi" i Supporter Lounge...

Ursprungligen av Goflorp:

Tycker vi håller oss till ämnet istället.

Jag kan starta "ohämmad nostalgi" i Supporter Lounge...

[OT]Gör det! Jag vill prata BBS:er[/OT]

Hur gör alla med en iPhone Gen1 med OS 3.0 som vill kunna skicka MMS i dagsläget ?
Hörde att MMS inte fungerar med Apples App´s inte heller Swirly, någon som vet mer i denna fråga?

Alltså MMS för iPhone Gen 1 med OS 3.0, anledningen att jag frågar är för min kompis har en Gen 1 och har lagt in 3.0, innan detta kunde han MMS:a med Swirley

Ursprungligen av @ndreas:

Hur gör alla med en iPhone Gen1 med OS 3.0 som vill kunna skicka MMS i dagsläget ?
Hörde att MMS inte fungerar med Apples App´s inte heller Swirly, någon som vet mer i denna fråga?

Alltså MMS för iPhone Gen 1 med OS 3.0, anledningen att jag frågar är för min kompis har en Gen 1 och har lagt in 3.0, innan detta kunde han MMS:a med Swirley

SwirlyMMS 2.1 ska ju ha stöd för 3.0, står på deras hemsida:

SwirlyMMS2.1 has been released and is now available in Cydia

This is mainly a release to get it up to iPhoneOS3.0 level but it also adds some new features:
- iPhoneOS2 and iPhoneOS3 support
- Possibility to create custom folders
- Faster loading of the message folders
- play 3gp video
- hold on any message row to show simple details like size, date etc

Verkar som den släpptes efter jag postat

Bevaka tråden