Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med inkorgen i iPhone 3G 3.0 (imap Gmail)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har ett ganska udda problem och har försökt söka mig till en lösning ganska länge nu utan resultat. Situationen är följande:

Jag har mitt Gmail-konto synkat via imap till Mail.app och iPhone 3G. Allt ser bra ut både på Gmails webinloggning och i Mail.app. I telefonen ser det sämre ut.

I inkorgen, som just nu är begränsad till 100 mail, visas inte de 100 senaste mailen som man kanske kunde tycka. Istället visas 100 "random mail" där det första är det senaste mailet (just nu), det andra 2 dagar gammalt och det 100:e mer än 2 år gammalt. I gmails inkorg finns 654 mail totalt och ungefär 2-3 mail per dag.

Jag hittade ingen lösning på detta direkt efter jag ställt in kontot på telefonen, så jag körde på ändå. När jag fick nya mail visades dessa högst upp så jag var ju nöjd med det, ett tag i alla fall. Ett par timmar efter jag läst de nya mailen försvann de från inkorgen i telefonen medan Mail.app och webbinloggnignen såg ut som de skulle. Det kan även tilläggas att alla mail finns snyggt uppradade i kronologisk ordning i mappen "Alla mail" och vid "sökning på servern" i inkorgen så hittas alla mail jag har utan problem, men jag får dom inte att visas mer permanent i inkorgen i telefonen.

Sammanfattningen är alltså att i mappen "Alla mail" i iPhone 3G visas alla mina mail i kronologisk ordning medan mappen inkorgen endast visar enstaka smakprov på mail som finns i den riktiga inkorgen.

Jag vore otroligt tacksam om någon kunde tipsa mig om vad jag kan göra åt detta eller vem som skulle kunna ha en lösning.

Samma problem finns utan lösning finns på mac rumors, gmails supportforum, apples supportforum osv. Många upplever det här problemet men ingen lösning finns någon stans!

MVH Niclas

Senast redigerat 2009-06-26 00:52
  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-26 22:28

Ta bort och lagt till mailkontot?

Flera gånger. Både lagt till det som ett gmailkonto direkt och som "annat" som gmail själva rekommenderar.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-27 00:34

För mig funkar mitt konto perfekt. har haft det i luren i säkert 1 år nu.

1
Bevaka tråden