Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa mapp i Mail?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-28 22:24

Går det att skapa egna mappar i mail-funktionen i iPod Touch/iPhone? Om så är fallet, hur gör man?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-28 22:29

Har läst på lite och upptäckt att det verkar handla om IMAP konrta POP3. Hur enkelt är detta att fixa? Jag kör Windows Mail (ja, jag har PC) som jag synkar med vårt webbhotel (Crystone). Är det någon som vet hur man så smärtfritt som möjligt kan fixa detta ?
Jag har ställt in så att mailen synkar över nätet istället för via iTunes eftersom det helt enkelt inte funkade med iTunes... :/

  • Medlem
  • 2009-06-28 23:41

Vad använder du för protokoll nu? IMAP eller POP3?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-29 00:34

POP3. (måste skriva 5 bokstäver så här blir det några till)

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-29 08:40

I Gmail gör man underavdelningar via datorn. De uppträder sedan också i iphonen. de är inte riktiga mappar, men de mail man väljer taggas och sdan kan man välja att se en viss tag.

Jag fann det bättre att göra konstant forward av alla mail sim kommer till mitt gamla pop3 konto vidaare till gmail. Gmail har bäst spamfiltrering. Som avsändaradress anges pop3 kontot.

  • Medlem
  • 2009-06-29 10:49

Ändra i inställningarna på mailservern så att du har IMAP. Då kan du i Windows Mail välja Arkiv -> Mappar(?) -> Ny mapp för att skapa en ny mapp. (På engelska File -> Folder -> New) (http://www.usc.edu/its/email/windowsmail/folders.html)

Jag har tyvärr inte en iPhone än, men jag tror att IMAP kan vara ett stort steg på vägen. Det är ett betydligt bättre protokoll än POP3, med mer kontroll och möjligheter.

1
Bevaka tråden