Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PDF/docx/etc i iPhone/iPod

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-28 20:59

Jag sitter och har precis laddat hem massa ackord till div. låtar (från artistens hemsida så inga fulgrejer här inte). Nu är det så att jag oerhört gärna skulle vilja få in dem på min iPod Touch 2G (3.0) på något smidigt sett. Jag använde mig av Evernote ett tag (en eller två gånger) men jag undrar om det finns någon drag-drop funktion som funkar bättre. Har för mig att man skulle kunna synka anteckningar med 3.0 borde man inte kunna synka PDF och doc(x) också?
Hoppas att någon kan hjälpa mig. Evernote (el. dyl.) är ju ett alternativ, men det är lite jobbigt när man måste synka mot en server och ha sig. Särskilt som man måste spara dokumenten som favoriter för att kunna läsa dem offline.

//Erik

  • Medlem
  • 2009-06-28 22:26

Sök i AppStore på PDF och du får en uppsjö med träffar på program som sparar filer på telefonen för läsning m m. Data Case bl a blir som en extern drive i Finder och man drar och släpper som vanligt. Visar PDF, spelar MP3 m fl format.

Berätta vad du valde. Jag valde för ett år sedan då utbudet var skralt.

Senast redigerat 2009-06-29 22:25
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-28 22:28

Air Sharing gillar jag

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-28 22:31

Kan utveckla lite:
Jag kör PC (tyvär) windows vista.

Jag använder Stanza.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-28 22:35
Ursprungligen av The Introvert:

Jag använder Stanza.

Spanade just på det. Är det något att ha ?

  • Medlem
  • 2009-06-29 10:20

Data Case och Air Sharing fungerar till Windows också. Sök i App Store och läs i produktbeskrivningarna. Där står ofta att programmen fungerar både till Mac/PC.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-29 11:43

Okidoki ! För tillfället så har jag mailat alla PDF:er som jag vill ha och öppnar dem via mailen. Det funkar rätt bra, de ligger ju där även när jag inte har internet så

Jag gillar Stanza skarpt! Lättanvänt och har fungerat bra med de dokument jag kastat på det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-29 13:12

Okej. snabbguide? Hur funkar det ?

  • Medlem
  • 2009-06-29 22:20

Gå till http://www.lexcycle.com

Där finns Stanza Desktop (beta 16) att ladda ner. (Mac/Win)
Stanza (iPod-läsare) finns på App Store.

Öppna de dokument du vill få på telefonen i Stanza Desktop.
Starta programmets "dela ut via Wi-Fi" funktion.

Om telefonen är ansluten till samma router/nätverk (eller är trådlöst ansluten direkt till datorn) hittas alstret under "Delade böcker" på din iPhone/Touch och kan laddas ner - nu anpassat efter telefonens skärm plus andra fördelar som sökbarhet, bokmärken m m.

Åsikter om svenskan i programmet kan skickas till mig - jag sköter den svenska översättningen åt Lexcycle.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-29 23:22

Tack så jättemycket ! Jag ska spana på det

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-29 23:48

Trevligt program. Måste säga att det inte fyllde den funktion jag sökte eftersom raderna var lite för "komplicerade" (ackorden ska helst hamna över texten där de ska spelas). Men jag tankade några böcker och det är skönt att ha något att läsa vid sidan av Bibel-appen

1
Bevaka tråden