Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

köpa domän

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte om jag är nere med lingot men det jag vill göra är alltså att köpa en hemsideadress. Var gör man det med fördel?

  • Medlem
  • 2009-06-24 20:28

Bara domän, eller vill du ha webutrymme också? Mail? Med mera...

Den domän jag har köpte jag via www.joker.com.

Mail och så tror jag inte att jag behöver och webutrymme har jag redan. Joker ska jag kolla in. Tack!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-24 20:35

Som sagt, vill du ha hosting också så görs det med fördel hos samma företag som har hostingen.

Jag köpte min via surftown. Annars kanske man kan gå via http://www.iis.se/ om du bara vill ha en domän.

edit, det är nog bara för svenska domäner, vill du ha en .com .net eller nåt så kanske du ska kolla på www.nic.com

Enklaste är väl att kolla med dom som du har webutrymme hos, jag antar att det är dit domänen ska peka?

Aha, okej. Är det komplicerat att ha hosting och domän på olika håll? Jag har ju utrymme hos shellkonto..

EDIT: Kollade Surftown. De tar alltså ungefär 200 kronor per år för domänen och 400 kronor per år för webutrymmet? Överkomligt. Ingen mening för mig att blanda mitt privata webutrymme med med det här projektet.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-06-24 21:09

http://www.infinology.com/

Aldrig ångrat, haft sedan 2005. Dyrare iofs.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-24 21:10
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-06-24 21:12

Med kända risker dock.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-24 21:23
Ursprungligen av Skilling:

Med kända risker dock.

elakt.

Använde alltid som extern hd förut där utan problem. Dock har jag ingen domän där nu.... Maila o fråga?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-06-24 21:28

Nej jag vet deras policy. Vet om folk som fått sitt konto raderat och borttaget utan förvarning för de haft fem mp3:or (egenproducerat) som gick att ladda ner.

Big no-no som jag ser det, men alla väljer ju själv. Man ska i alla fall veta att det kan hända.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-24 22:58
Ursprungligen av Skilling:

Nej jag vet deras policy. Vet om folk som fått sitt konto raderat och borttaget utan förvarning för de haft fem mp3:or (egenproducerat) som gick att ladda ner.

Big no-no som jag ser det, men alla väljer ju själv. Man ska i alla fall veta att det kan hända.

nazister! De kanske har blivit hårdare med koll.

Säg vilket alternativ som tillät det sedan då...

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2009-06-24 21:51

körde med cliche.se och de var bra tyckte jag. de sa aldrig något när jag la upp egna mp3:or och annat.
(eller så märkte de det inte och därför inte gjorde något åt saken)

sa dock upp min domän för några dagar sen, mest för att jag inte var nöjd med det domännamn jag hade.
skall skaffa nytt inom kort och det lär bli cliche igen. inte så dyra, bra support och det är enkelt att hantera.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-06-24 22:17

namecheap är the shit, typ 70pix per år... kostade det iaf när kronan var värd nått...

Jag har enbart en .com domän hos loopia, smidigt att administrera, runt 50 spänn om året. Finns övriga tjänster om man vill ha det samlat.

  • Medlem
  • 2009-06-24 23:16

Min erfarenhet är att Cliche är ett superbilligt amatörklumpföretag som funkar perfekt om du inte har några som helst förväntningar. Dom har fortfarande rena felaktigheter i sin marknadsföring och vet nog inte vad ett avtal är om du så håller det framför näsan på dom. Men, som sagt, helt ok om du backar allt du vill ha kvar och inte behöver förlita dig på att sidan alltid är åtkomlig.

Surftown är deras raka motsvarighet. Funkar perfekt, har nedladdningsgränser istället för krångliga, svårtolkade regler och du får göra vad du vill så länge det inte är olagligt. DOCK har dom grymma problem med sin fakturering. Två gånger av två har det strulat svårt och det har tagit veckor innan dom fått ordning på sina papper. Nu senast fick jag sidan nedstängd en vecka innan dom lyckades spåra min betalning, som betalades mot den första kontakten jag fick ifrån dom i form av en påminnelse.

Men men, tjänsten är oklanderlig.

/Mein

Jag valde Surftown. Verkar bra. Tack alla för hjälpen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-29 11:11
Ursprungligen av sisältää:

Vet inte om jag är nere med lingot men det jag vill göra är alltså att köpa en hemsideadress. Var gör man det med fördel?

Binero eller Loopia är billiga och för priset betraktat pålitliga.

Ursprungligen av calle:

Binero eller Loopia är billiga och för priset betraktat pålitliga.

+1

Har använt Loopia mest, men även Binero på senare tid. Funkar super!

loopia!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-30 16:55

Har köpt mina hos Crystone och Binero. Bara bra att säga om båda.

1
Bevaka tråden