Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak problem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-07-01 12:37

Hejsan! Jag har nu försökt att jailbreaka min iPod touch 2 generationen och det vill sig inte. Jag använder mig av QuickFreedom och jag har kommit till det steget när man ska installera 2.2.1 firmwaren (NOTERA att jag redan har den firmwaren, måste jag uppgradera? Restora?). Jag har laddat ner den och extraktat till en mapp.. Måste den mappen ha ett speciellt namn? För när jag browsar efter innehållet i den mappen så finns det ingenting att "använda". Jag får upp en Firmware mapp som jag går in i men där finns ingenting. Någon som har varit med om samma grej?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-07-01 13:01
Ursprungligen av JespeRR:

Hejsan! Jag har nu försökt att jailbreaka min iPod touch 2 generationen och det vill sig inte. Jag använder mig av QuickFreedom och jag har kommit till det steget när man ska installera 2.2.1 firmwaren (NOTERA att jag redan har den firmwaren, måste jag uppgradera? Restora?). Jag har laddat ner den och extraktat till en mapp.. Måste den mappen ha ett speciellt namn? För när jag browsar efter innehållet i den mappen så finns det ingenting att "använda". Jag får upp en Firmware mapp som jag går in i men där finns ingenting. Någon som har varit med om samma grej?

Du ska INTE extrahera den, du ska använda den nedladdade filen som den är.
Använd Firefox när du laddar ner den, det är enklast.
Har du redan 2.2.1 behöver du inte lägga in den igen, hoppa bara över det steget.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-07-01 15:06
Ursprungligen av kenjon:

Du ska INTE extrahera den, du ska använda den nedladdade filen som den är.
Använd Firefox när du laddar ner den, det är enklast.
Har du redan 2.2.1 behöver du inte lägga in den igen, hoppa bara över det steget.

Men då funkar det ju inte. Jag använder QuickFreedom och den blir inte grön så man kan gå vidare. Hur ska man gå till väga då?

1
Bevaka tråden