Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket bör jag ta för min 3G?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Japp. Jag ska kränga av min Ihpone 3G så jag har stash när 3GS kommer. Då är frågan vad jag ska ta för den. Den är inköpt i April typ. Förutom att Home-knappen har ballat ur är den välskött och har knappt några repor. OM jag lämnar in den på garanti-lagning så blir den med största sannolikhet Telia-låst, men i dagsläget är det gulsnö på den och den kan köras med valfri operatör.
Så, vad bör man ta för den? Det är en svart 16giggare btw.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-06-08 23:17

Du bör nog vänta tills det går att låsa upp 3.0 innan du säljer den. Sen vill nog ingen ge mycket för en iPhone som home-knappen ballat ur på. Lagning -> 3.0 -> Gulsnö -> Sälj...

Det är ju sånn tanken är, men det finns ju inget som säkert säger att 3.0 ens kommer gå att låsa upp, eller ja.. Dess Baseband rättare sagt.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-06-10 10:14

Tycker tråden passar bättre här.
/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-17 14:27

Förmodligen är det väl bäst att sälja begagnad iPhone 3G tidigast imorgon, med 3.0 firmware, jailbreakad och upplåst, och som senast innan iPhone 3G S börjar säljas i butikerna. Då borde man kunna få som mest för den.

Men vilket pris man bör ta är ändå svårt att veta. Kolla vad alla andra tar på Blocket/Tradera.

En olåst, opillad, i perfa skick iPhone 3G, Svart 8GB i sin box.
Sålde den för 3500. Hade kanske kunnat pressa ur 500:-, men orka.....

Känns som både jag och köparen gjorde en bra affär.

(Synd att man får leva med en rosa SE-lur från deras billighets-sortiment i en månad)

1
Bevaka tråden