Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med extern skärm

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jag har ett stort problem som jag hoppas att någon kan hjälpa mig att lösa.
Har en vit macbook med senaste leopard installerat. Till denna har jag en extern skärm/tv, en LG m228wdp 22. Har den inkopplad med en mini-dvi - Dvi-addapter som sedan är kopplad till en DVI-HDMI-kabel som går in i skärmen.
Sedan jag köpte skärmen för några månader sen har allt funkat jättebra, bilden har varit knivskarp. För två dagar sen gjorde jag en standardmässig programuppdatering på datorn. Såg inte efter så noga vilka program jag uppdaterade utan valde att uppdatera alla de förkryssade programmen. Efter att datorn startat om osv upptäckte jag bilden på den externa skärmen inte var vad den var tidigare. Bilden har liksom blivit "grynigare" och färgerna känns konstiga. Detta trotts att jag inte ändrat några inställningar alls för skärmen. Har verkligen försökt med allt jag kan hitta i inställningsrutan för den externa bildskärmen, men bilden ser lika konstig ut i alla upplösningar, olika hertz-tal osv...
Någon som varit med om samma sak? Någon som tror sig vet hur jag lösa det?
Kan en lösning vara att tömma datorn och installera om hela systemet?
(har testat skärmen med en annan dator och med ett xbox så jag vet att det är i datorn, inte i kabeln eller skärmen, som problemet ligger)

Tack på förhand!!

Efter 10.5.7 uppdateringen så har hundratusentals fått upplösningsproblem med externa skärmar. Surfa runt innan du postar. Finns miljarder med poster hur man "löser" detta. Tyvärr ingen fix från Apple själva vilket är pinsamt. SwitchResX kan man använda för att få tillbaks upplösningar som försvunnit.
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2004318

1
Bevaka tråden