Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

min första pc-laptop köpt! HJÄÄÄLP

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej köpte en hp compaq nx7400 för 3000:- och 4gig ram till. gjorde en clean instal och den funkar smidigt! men när jag satt och lärde mig och kollade runt snabbkommandon.. slutade plötsligt ctrl-tangenten att funka! dvs alla ctrl-kommandon! måste ha gjort nåt riktigt knepigt kommando..
har hållt på och letat runt på nätet efter liknande problem och provat timtal av olika tangent kombinationer men fortfarande kan jag inte använda ctrl-kommandon! funderar på att göra ännu en clean instal..men vill veta vad jag gjort så jag inte gör det igen! har bara installerat 4program ännu. avast, Registry Clean Expert, och O&O Defrag.
har jag stängt av ctrl-knappen på nåt sätt! blir knäpp här..(hjälp)
peter

  • Medlem
  • 2009-07-04 16:26

Har aldrig hört talas om något liknande, men med tanke på tidsaspekten... installera om skiten.

haha.. blir tokig, har hållt på och försökt fixa det här skiten i timmar! ja.. det verkar så, suck..............

Det finns lite "accessibility" inställningar i Windows XP som man kan råka aktivera. Kommer inte ihåg om det är just ctrl man kan lyckas avaktivera. Det finns inte någon funktions tangent som kan låsa tangentbordet? Liknande numlock på en macbook, tror jag har en [f] tangent på PC:n som låser till tangenterna lite.

Är det någon inställning är kanske ominstallation snabbast, istället för att leta runt i kontrollpanelen. Vilket OS är det förresten?

...om Ctrl-kommandona fungerar med skärm-tangentbordet (under hjälpmedel) torde det vara hårdvaran. Om inte heller det fungerar, installera om...

gjorde nyss det! med formatering, och det går fortfarande inte att använda ctrl-kommandon! men..det är en liten knapp till vänster om ctrl-knappen märkt "fn" med blå text och blå ram runt, tydligen har den nu tagit skepnaden av en ctrl knapp" för den funkar.. skumt! jaja..:-) nu ska jag ladda ner live8 och kolla hur det går..

...låter som avkodningsfel - kanske glappkontakt eller någon vattenskada? Alla andra tangenter går so de ska? Kommer du åt att ta loss tangenbordet och kolla kontakterna?

det är den vänstra ctrl-knappen, den högra funkar tydligen, men ska man använda den till snabbkommandon får man använda vänster lillfinger..och det är väl det finger man som högerhänt har dålig motorik i.. grejen är att det hände helt plötsligt när jag satt och gick genom en lista över snabbkommandon för XP.. plötsligt funkade inte den högra ctrl tangenten längre! men.. jag får en felton mellanåt när jag försöker.. använder nu som sagt den här fn-tangenten..som funkar likadant! men skumt äd det.. datorn är i nyskick..nej ingen fukt!

1
Bevaka tråden