Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program med push?

Tråden skapades och har fått 106 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sorry - jag hade fel. Man måste själv aktivera appen och kolla raporterade resestörningar.

Det ultimata skulle givetvis vara att man kunde ställa in vilken/vilka linje/linjer man vill bevaka och då kickar appen igång när en trafikstörning rapporteras. Men....så långt har nog inte SL tänkt. Drömde bara.

Ursprungligen av Macaddict:

Jag har SL-appen res i Stockholm och den har inte push.

Ursprungligen av Zimmerman:

Sorry - jag hade fel. Man måste själv aktivera appen och kolla raporterade resestörningar.

Det ultimata skulle givetvis vara att man kunde ställa in vilken/vilka linje/linjer man vill bevaka och då kickar appen igång när en trafikstörning rapporteras. Men....så långt har nog inte SL tänkt. Drömde bara.

Tipsa dem...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-26 10:54

IM+ finns med push, står det.

Hur exakt funkar det där med push till msn ?

Ursprungligen av Cyberz:

IM+ finns med push, står det.

Hur exakt funkar det där med push till msn ?

Du slipper vara påloggad och ha appen igång. Skickar ngn ett mess till dig så säger det plling i luren. Du kan då starta msn och fortsätta.

Har Pyttemjuk gjort msn till iPhone eller finns det bara apps som klarar protokollet?

Ursprungligen av Goflorp:

Du slipper vara påloggad och ha appen igång. Skickar ngn ett mess till dig så säger det plling i luren. Du kan då starta msn och fortsätta.

Har Pyttemjuk gjort msn till iPhone eller finns det bara apps som klarar protokollet?

Det finns bara apps som klarar protokollet.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Det finns bara apps som klarar protokollet.

Tänkte väl det, med tanke på Ballmers hållning mot iPhone....
Han får ju högt blodtryck och gnisslar tänder bara man nämner den ...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-26 12:59

IM+ med push vad fett bra. Men skicka gps kordinationer är inte alls bra ..

  • Medlem
  • Varberg
  • 2009-06-26 13:07
Ursprungligen av Cyberz:

IM+ med push vad fett bra. Men skicka gps kordinationer är inte alls bra ..

ibland fungerar de bra, men tyvärr inte alltid. Då telefonen inte hinner lokalisera sig innan den skickar iväg positionen kan det ibland visa en felmarginal på 1km

Ja gör det.

Jag var i fjollträsk för ett bar veckor sedan och hade väldigt mycket nytta av Res i Stockholm.

Någon som har koll på när Meebo kommer till iPhone? Hittar nästan ingen information om det alls, förutom att det skulle komma samtidigt som 3.0, men det gjorde det ju inte...

Ursprungligen av ztaafen:

Någon som har koll på när Meebo kommer till iPhone? Hittar nästan ingen information om det alls, förutom att det skulle komma samtidigt som 3.0, men det gjorde det ju inte...

"Någon gång i år"... View topic - iPhone app | forum.meebo.com

Har börjat använda eBuddy nu i väntan på Meebo och är mycket nöjd med det programmet.

Något mer på g?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-07-02 10:21

Det här sägs om Facebook. Det kommer en uppdatering väldigt snart men Push kommer inte förrän senare i sommar, troligtvis September.

http://www.facebook.com/note.php?note_id=122788341354

Senast redigerat 2009-07-02 14:01
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-07-02 14:00

PUSH, en av de stora nyheterna med 3.0 men inga apps än. tråkigt.

Enda appen med push som jag använder idag är HeyWay(http://www.appvee.com/t/hey-where-are-you). man har en kompislista som man både kan skicka sin position och begära att få deras. funkar riktigt bra. Dessvärre är det inte mer än positionen man får ut och det på en liten liten karta med google maps.

vill se införandet av Maps API. Då skulle man även kunna ha IMtjänster och position för de som stödjer det. (det vill säga andra med Iphones och den appen)
Latitude?

Toodledo (ett "att-göra" program) har notifications i sin senaste uppdatering. Jag har inte lyckats få någon notification ännu men hoppas på en i morgon:)

Ge ett exempel på nåt som är gratis (orkar inte betala) så kan jag testa.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-02 21:38
Ursprungligen av keptang:

Ge ett exempel på nåt som är gratis (orkar inte betala) så kan jag testa.

Finns ett gäng redan i tråden...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-07-02 21:43
Ursprungligen av keptang:

Ge ett exempel på nåt som är gratis (orkar inte betala) så kan jag testa.

http://www.appadvice.com/applists/show/definitive-list-of-push-capable-apps

Ja, var ju många gratisprogram där, testade QuickPigeon och det går att skicka meddelanden, men den mailadress som mottagaren svarar till finns inte ens.

<[email protected]>: Recipient address rejected: User unknown in local recipient table (state 14).

Ursprungligen av keptang:

Ja, var ju många gratisprogram där, testade QuickPigeon och det går att skicka meddelanden, men den mailadress som mottagaren svarar till finns inte ens.

<[email protected]>: Recipient address rejected: User unknown in local recipient table (state 14).

Men, fixar du så att du får Push-meddelanden till dig själv?

Problemet är att det programmet funkar inte så.. Man skickar ett meddelande till sina kontakter som går iväg till de som e-mail. De svarar på mailet (till adressen jag skrev), den adressen finns inte så det blir svårt få nåt push-svar.

Så just nu kör jag bara push på MobileMe, vilket fungerar riktigt bra.

Är eBuddy värt 0 kronor eller ska man slå till på Beejive som verkar lite bättre men kostar pengar?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-07-05 13:44
Ursprungligen av ulfalf:

Är eBuddy värt 0 kronor eller ska man slå till på Beejive som verkar lite bättre men kostar pengar?

Om det är gratis? Prova!

Ursprungligen av joakimo:

Om det är gratis? Prova!

Det har du ju rätt i. Ibland tänker man inte längre än näsan räcker!

Nu har även Fring Push.

Ursprungligen av qvintus53:

Nu har även Fring Push.

Jag gjorde en uppgradering av Fring, men fick inte till push. Jag har 1.2.0.7 och enigt releasenoten så skulle den ha notifications men jag får ingen inställning för det.

Edit: Gjorde en sökning... och deras version av push var inte det som jag trodde...

You enable "always on" in fring
Someone messages/calls you
Your fring account sees this and sends an email to a push-enabled account (yahoo or mobileme)
Your iphone mail client gets a message pushed saying that someone is contacting you on fring
You get a push notification of a new email, read it, see someone is contacting you on fring, and you open fring to get the call

  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-07-06 09:06
Ursprungligen av ulfalf:

Är eBuddy värt 0 kronor eller ska man slå till på Beejive som verkar lite bättre men kostar pengar?

Jag tycker inte Ebuddy är värt 0:-.
Å, ä och ö såg konstigt ut för dem jag messade med, det går bara att vara online 30 minuter efter man "stängt ner" programmet och push notification-funktionen kändes ganska buggig.

Tyvärr tycker jag mig ha läst att Beejive och IM+ buggar en del med, därför har jag inte riktigt kommit mig för att slå till på någon av dem heller. Någon som har upplevt annat?

Man undrar ju när Meebo ska komma.

Ursprungligen av tardwe:

Jag tycker inte Ebuddy är värt 0:-.
Å, ä och ö såg konstigt ut för dem jag messade med, det går bara att vara online 30 minuter efter man "stängt ner" programmet och push notification-funktionen kändes ganska buggig.

Tyvärr tycker jag mig ha läst att Beejive och IM+ buggar en del med, därför har jag inte riktigt kommit mig för att slå till på någon av dem heller. Någon som har upplevt annat?

Man undrar ju när Meebo ska komma.

Där håller jag med fullständigt. Det jag hunnit testa av eBuddy verkar ändå rätt lovande, dock så faller ju hela grejen med im-applikationer och push när man blir utloggad efter 30 min. Så det blir papperskorgen och skamvrån för eBuddy. Funderar på att testa Beejive före IM+, men måste nog tänka efter lite till innan köp, även om inte 75 spänn egentligen är något att snacka om.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-06 09:04

Att det ska vara så svårt att bygga riktiga push notifications... alternativt att det ska vara så svårt att få apple att godkänna de...

Känner mig gnällig men kan inte hålla tyst.

Tycker eBuddy var schysst, med tankte på att det är gratis. Visst, det lägger av efter 30 min - men det är ju bara knappa in och kolla sina buddys en snabbis, och vipps: så har du 30 minuter till

Bevaka tråden